کد خبر : ۱۱۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
«خودروکار» بررسی کرد؛
ایمنی خودروها به عنوان مهمترین معیار انتخاب خودرو به شمار می رود و سلامت سرنشینان و راننده در گرو میزان امنیت خودروهاست.
به گزارش خبرنگار خودروکار، موسسه بررسی امنیت خودرو یورو انکپ هر ساله ایمن‌ترین خودروها در کلاس های مختلف را معرفی می کند و به همین منظور در این گزارش بر اساس داده ها و تست های صورت پذیرفته از سوی این موسسه، قصد معرفی ایمن‌ترین شاسی بلندهای سایز بزرگ و متوسط دو سال اخیر در آزمون‌های تعیین سطح ایمنی یورو انکپ را داریم.


کلاس شاسی بلند یا همان اس ‌یو وی (sport utility vehicle) به گونه‌ای از خودروها اطلاق می شود که برای کاربرد بیابانی و پیمودن مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند. این خودروها معمولاً دو دیفرانسیل هستند و فاصله محور آنها تا سطح زمین بیشتر از خودروهای عادی است.

ایمن‌ترین شاسی بلندهای سال 2017 از منظر موسسه یورو انکپ به شرح جدول زیر هستند؛



در سال گذشته نیز مدل‌های زیر فهرست ایمن‌ترین شاسی بلندها را تشکیل می دادند؛




در مورد موسسه Euro NCAP،  که مخفف عبارت European New Car Assessment Programme و به معنی برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی است، باید افزود که برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی برای خودروهایی است که در قاره اروپا تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برنامه را اغلب کشورهای اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنند و نتایج بررسی‌های آن مورد تأیید اتحادیه اروپاست.

*** شما می توانید میزان امنیت دیگر مدلهای سایر خودروسازان را در بخش اخبار مرتبط با این خبر مشاهده کنید.




مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: euroncap.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران