کد خبر : ۱۱۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
هرسال صدها مدل خودرو از صدها برند خودروسازی در دنیا وارد بازار می شود ولی تنها برخی از آن ها واقعا به موفقیت می رسند و برخی دیگر با شکست های سنگین به تولید کننده خود نیز آسیب وارد می کنند. این خودروها معمولا خیلی زود فراموش می شوند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروهایی که در بازار با شسکت مواجه می شوند معمولا بدون سرو صدا بازار را ترک کرده و راهی انبارهای شرکت شده یا سر از مراکز اسقاط در می آورند. با خداحافظی خاموش این خودروها با بازار به مرور مشتریان نیز به مدل های جدیدتر عادت کرده و به طور کلی خودروهای قدیمی را فراموش می کنند.

برخی از خودروهای فراموش شده شاید کیفیت لازم برای تبدیل شدن به یک ستاره را داشته اند اما موقعیت های مختلف سیاسی یا شرایط نامساعد ورود به بازار روند پیشرفت آن ها را متوقف کرده است.

کادیلاک سیمارن



سیمارون یکی از خودروهای مورد انتظار کادیلاک در سال 1982 بود و عده ای به دنبال جواب دندان شکن کادیلاک به ب ام و سری 3 و مرسدس بنز 190 بودند اما با یک فاجعه روبرو شدند. این خودرو که قرار بود یک دنیای جدید باشد تنها بازطراحی شورولت کاوالیر بود که به بدترین شکل ممکن وارد بازار شد. سیمارون با امکانات کم به بازار آمد و شرکت سازنده، زمانی تصمیم گرفت موتور V6 را به آن اضافه کند که دیگر خیلی دیر شده بود. سیمارون به تاریخ کادیلاک پیوست و امروز هیچ یادی از آن نمی شود. این خودرو به قدری بد بود که جان هاول، مدیر تولید کادیلاک در سال های 2004 تا 2010 عکس آن را بر روی میزکارش گذاشته بود و زیر آن نوشته بود «مبادا فراموشمان شود».

کرایسلر TC



کرایسلر و شرکت مادر مازراتی یعنی « د توماسو» در سال 1988 تصمیم به ساخت یک خودروی مشترک گرفتند. آن ها قرار گذاشتند تا یکی از بهترین خودروهای اسپرت تاریخ را روانه بازار کنند که تحت نظر مازراتی افسانه ای با حمایت کرایسلر ساخته شده بود. نام این دو شرکت در کنار هم در زمان خود به یک غوغا تبدیل شد اما زمانی که خودرو وارد بازار شد خیلی زود همه را مایوس کرد. این خودرو در میلان مونتاژ شد که همین موضوع زمان ساخت را دوسال به تاخیر انداخت، همچنین استفاده از یک موتور 2.2 لیتری V6 که پیش از این روی میتسوبیشی استفاده شده بود خیلی ها را دلسرد کرد. اگر این خودرو از موتور مازراتی استفاده می کرد شاید پیشرفت بیشتری داشت.

هوندا پاسپورت



این خودرو یکی از استثناهای این لیست به شمار می اید چرا که با توجه به فراموش شدنش در تاریخ اما دوران طلایی در آمریکا داشت. هوندا اولین شاسی بلند خود را بدون هیچ خلاقیتی روانه بازار کرد. آن ها در سال 1993 از ایسوزو خواستند تا روی خودروی مدل رودئو برند هوندا نصب کند و سپس آن را به بازار عرضه کردند. این خودرو دو نسل به عنوان یک شاسی بلند پرفروش در آمریکا به فروش رسید تا اینکه بالاخره هوندا اولین مدل پاسپورت ساخت خودش را وارد بازار کرد.

لامبورگینی جاراما



دیدن نام لامبورگینی با سابقه درخشان در تولید خودروهای اسپرت در این لیست بسیار عجیب است اما این برند معروف ایتالیایی هم از گزند ناملایمتی های صنعت خودرو در امان نبوده است. لامبورگینی در سال 1970 مدل جاراما را تولید کرد که یک نسخه ارزان از مدل اسپادا بود. این خودرو دقیقا همان مشخصات فنی را داشت و با موتور 4 لیتری V12 وارد بازار شد. البته از این خودرو استقبال خوبی به عمل نیامد و تنها 327 نسخه تولید شد و برای همیشه به تاریخ پیوست.

آلفا رومئو 90



اگر علاقمند به صنعت خودرو باشید حتما ته دلتان با آلفارومئو به عنوان یک خودروساز حرفه ای آن را دوست دارید اما همین شرکت دوست داشتنی نیز در طول تاریخ تصمیم های افتضاح گرفته است. اگر بخواهیم بدترین خودروی آلفا را نام ببریم بدون شک باید به نسخه 90 سال 1984 اشاره کنیم که از نظر طراحی بدنه به هیچ عنوان شبیه دیگر خودروهای آلفا نبود. همچنین موتور این خودرو همیشه با مشکل روبرو می شد و به همین سبب یکی از غیرقابل اطمینان ترین خودروها را به وجود آورده بود.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : autocar.co.uk

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران