کد خبر : ۱۱۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت در گفت و گو با «خودروکار» مطرح کرد؛
آمارها از به اوج رسیدن مصرف بنزین در نیمه نخست امسال به میزان 84 تا 90 میلیون لیتر بنزین در روز می گویند اما رئيس اتحاديه جايگاهداران سوخت کشور از مصرف روزانه 72 تا 77 میلیون لیتر و رشد 7 درصدی مصرف بنزین در نیمه اول امسال خبر می دهد.
به گزارش خودروکار، بیژن حاج محمدرضا، رئيس اتحاديه جايگاه داران سوخت کشور به خودروکار می گوید: «در حال حاضر مصرف روزانه بنزین در کشور با احتساب بنزین سوپر، حدود 72 تا 77 میلیون لیتر در روز است. گرچه در حال حاضر تعداد جایگاه‌های سوخت افزایش یافته است، اما به دلیل گرانی قیمت سوخت، فروش این جایگاه ها آن گونه که باید نیست و حتی در مواردی به مصرف پیک هم نمی رسند».

او  ادامه می دهد: «بیشترین مصرف کننده سوخت در مرکز شهر تهران موتورسیکلت سواران هستند و به دلیل مشکلات در عرضه بنزین سوپر، توزیع آن تنها در برخی جایگاه ها صورت می‌گیرد».

به گفته حاج محمدرضا، در حال حاضر در سوخت رسانی CNG در کشور هیچگونه مشکلی وجود ندارد و حدود 240 جایگاه در تهران مشغول به کار هستند.

او در پاسخ به اینکه آیا با افزایش تولید خودرو در کشور، تولید و عرضه سوخت برای این تعداد خودروی آماده است و شرکت سوخت توان پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان را دارد، اظهار کرد: «در حال حاضر شرکت های خودروسازی ایران را مملو از خودرو کرده اند به گونه ای که تهران همانند پارکینگ شده است. از زمانی که خودروهای کره ای و چینی وارد بازار شدند، تهران با جمع کثیری خودرو همراه شد اما در مواردی افزایش قیمت سوخت باعث افزایش مصرف سوخت نشد، به گونه ای که هنوز برخی جایگاه ها به فروش سه سال گذشته خود نرسیدند». 

حاج مجمدرضا با اشاره به میزان سوخت وارد شده در هر روز به بازار مصرف کشور، می گوید: «میانگین واردات سوخت در هر روز به رقمی حدود 20 تا 30 میلیون لیتر می رسد که این رقم سوخت برای تبدیل به یورو 4 به پالایشگاه ها ارسال و در نهایت به جایگاه های سراسر کشور انتقال داده می شود».

به گزارش خودروکار، براساس آمارهای موجود از مصرف بنزین در نیمه اول امسال، گفته می شود  این افزایش مصرف در حالی به وقوع پیوسته است که سازمان حمایت از محیط زیست و شهرداری ها به دنبال کاهش آلایندگی های شهرها هستند. اما در عمل اتفاق دیگری رخ داده است. به گونه‌ای که گرچه کلان شهرها از آلودگی هوا و ترافیک به ویژه در نیمه دوم سال گلایه دارند، اما تولید خودرو و مصرف سوخت امکان بهبود هوا و کاهش ترافیک را فراهم نمی‌کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران