کد خبر : ۱۱۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت در گفت و گو با «خودروکار» مطرح کرد:
مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه صنعت با اشاره به جزییات نخستین شورای سیاستگذاری خودرو از تولید 822 هزار و 117 دستگاه خودرو تا پایان مهرامسال خبرداد.
امیرحسین قناتی، با اشاره به ارایه گزارش عملکرد تولید تا پایان مهرماه با تولید ۸۲۲ هزار و 117 دستگاه خودرو و اهم طرح های ذکر شده در نخستین شورای سیاستگذاری خودرو گفت: «این بخش با رشد 18.5 درصد نسبت به سال قبل و تحقق 93.6 درصد برنامه  همراه شده است».

او در ادامه اظهار کرد: «همچنین  در این جلسه بر نظرات اعضای شورا در خصوص نحوه برگزاری و موارد قابل طرح در شورا و  ارایه نظرات  سازمان ملی استاندارد در خصوص برنامه زمانی اجرایی ۸۸ استاندارد جدید و تاکید بر اجرای این استاندارد ها بر اساس برنامه زمانی با وزارت صنعت توافق شده است».

 قناتی افزود: «در این جلسه، بر لزوم تسریع در تجهیز آزمایشگاه ها ومراکز آزمون تاکید شده است».

او ادامه داد: «همچنین گزارشی از  آخرین وضعیت کیفیت خودرو در حوزه های تولید، فروش و خدمات پس از فروش و ارایه آمار و  میزان رضایت مشتریان در هر  بخش ارائه شد».

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اهمیت و نقش صنعت خودرو در تولید ناخالص داخلی و اشتغال اظهار کرد: پاسخگویی  و اهمیت دادن به خواسته بحق مشتریان در حوزه کیفیت  و ایمنی خودرو که خودروسازان موظف به رعایت وجدی گرفتن این امرشدند در اولویت باید قرار بگیرد.

او عنوان کرد: «در این جلسه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای ایمنی جاده ای وهمچنین دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت بر بررسی و تعیین نقش سهم خوردو در این خصوص مقرر شد تا گزارش جلسات برگزار شده در این خصوص جهت کاهش این سهم خودرو به حداقل ممکن  ارایه شود».

قناتی ادامه داد: «صنعت قطعه سازی  باید با برنامه ریزی و بررسی لازم نسبت به ارایه گزارشی در خصوص منابع مورد نیاز و نحوه تامین آن پیشنهاد لازم را اقدام کند».

مدیر کل دفتر دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه در آخر گفت:  « در پایان این جلسه مقرر شد تا معاونت امور صنایع نسبت به بازنگری استراتژی صنعت خودرو و ارائه راهبرد های رسیدن به این اهداف اقدام شود».

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران