کد خبر : ۱۱۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
خودرو هیبرید polestar 1 و تمام برقی polestar 2، خودروهایی هستند که می توانند تمام آن چیزی که الون ماسک طی سال ها برای خود ساخته اند از بین ببرند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در حالی که بسیاری در حال حاضر منتظر تحویل گرفتن خودروی هیجان انگیز تسلا مدل 3 خود هستند، ولوو خودروی 600 اسب بخاری Polestar 1 را معرفی کرد که تا میانه سال 2019 از خط تولید خارج خواهد شد.

هر دو این خودروها و مخصوصا Polestar 2 که تماما برقی خواهد بود در سال 2019 وارد بازار می شوند و به عنوان یک تهدید جدی در بازار خودروهای برقی برای تسلا خواهد بود. این در حالی است که مدیر شرکت Polestar اعلام کرد، مدل Polestar 2 برای رقابت با مدل 3 تسلا آماده خواهد شد.



تسلا مدت هاست که از رقیب های مختلفی که در بازار پیدا کرده، نمی ترسد چرا که شرکت های دیگر در آغاز راه هستند و هنوز مسیر طولانی برای پیمودن در مقابل خود می بینند. با این حال وضعیت ولوو و Polestar متفاوت است چرا که آن ها به صورت جدی وارد این عرصه شده اند.

Polestar یک برند جداگانه ولی زیر مجموعه از ولوو شده و شرکت مادر آن ها که گروه خودروسازی جیلی است نیز 755 میلیون دلار را برای همین بخش خودروهای الکتریکی در نظر گرفته است. خودروهای Polestar نیز قراراست در غرب چین و در کنار کارخانه ولوو ساخته شوند.



هاکان ساموئل سون، مدیرعامل ولوو چندی پیش اعلام کرد که «قصد داریم به رهبر خودروهای الکتریکی تبدیل شویم». شاید تا امروز شرکت های امروزی این حرف را زده باشند اما بحث ولوو متفاوت است. سال هاست که ولوو به عنوان خودروسازی شناخته می شود که خودروهای باکیفیت و قابل اعتماد میسازد ولی تسلا به هیچ عنوان در این زمینه موفق نبوده و همیشه در میان غیرقابل اعتمادترین خودروسازان قرار گرفته است.

در سال های اخیر، تسلا همیشه در میان رتبه های آخر اعتماد مشتریان قرار داشته است. این شرکت در زمینه تولید باتری بسیار خوب کار می کند و انقلاب عظیمی در این زمینه ایجاد کرده اما وجود صداهای عجیب، خرابی صفحات لمسی، نشتی های مکرر و موارد دیگر باعث شده تا مشتریان از کیفیت ساخت این خودروها راضی نباشند. شاید دلیل اصلی این موضوع نبود هیچ سابقه خودروسازی پشت این شرکت نوپاست.



این در حالی رخ می دهد که ولوو سال ها در زمینه خودروسازی فعالیت داشته و امروزه به شرکتی مورد اطمینان تبدیل شده است. همچنین Polestar نه تنها باتری های بهتری را وارد رقابت می کند بلکه از نظر طراحی نیز دریچه جدیدی به سوی آینده باز کرده است. این خودرو می تواند خیلی راحت جایگاه فعلی تسلا را از بین ببرد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : wired.co.uk

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران