کد خبر : ۱۱۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور گفت:پیکان، پراید و نیسان بیشترین مردودی های معاینه فنی هستند.
به گزارش خودروکار، سعید قیصر در  تشریح عملکرد مراکز معاینه فنی ایران (سیمفا) گفت: با یکپارچه سازی سیستم معاینه فنی در کشور دغدغه‌ مربوط به مراحل اخذ معاینه فنی خودروها، برطرف شده و با متصل شدن تمام مراکز معاینه فنی به سامانه سیمفا، جعل برچسب و تخلف به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره اینکه ۴۸۱ مرکز معاینه فنی در ۳۱۵ شهر کشور در حال فعالیت هستند، افزود: ۱۳ مرکز معاینه فنی نیز در شهر تهران فعال هستند و سیستم ها و تجهیزات مراکز معاینه فنی خودرو شهرداری تهران مطابق با استانداردها، عملکردی مثبت دارند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور با اشاره به آمار خودروهای مردودی در مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: ۱۸ درصد خودروها در هفت ماهه اول سال ۹۵ در معاینه فنی مردود شدند که این آمار در مدت مشابه امسال به ۲۸ درصد رسیده که حاکی از سخت گیری و دقت بیشتر مراکز است.

وی با بیان اینکه آلایندگی علت اصلی مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی است، ادامه داد: براساس اطلاعات آماری مراکز معاینه فنی در هفت ماهه اول امسال، ۳۱ درصد مردودی خودروها به دلیل آلایندگی، ۲۶ درصد ترمز،   ۲۲ درصد ظاهری،   ۱۵ درصد کمک فنر و ۶ درصد انحراف محور بوده است.

قیصر با اشاره به مراجعه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در هفت ماهه اول امسال به مراکز معاینه فنی، خاطرنشان کرد: پیکان، نیسان، پراید، پژو، رنو و سمند به دلیل بالا بودن میزان آلایندگی بیشترین مردودی را داشته‌ اند.

وی یکی از چالش های خودروهای دوگانه سوز را عدم زیرساخت‌های مناسب برای معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶ میلیون خودروی دوگانه‌سوز در کشور وجود دارد، در حالیکه  مراکز هیدرواستاتیک تنها در  ۱۶ استان کشور فعال هستند که اجرای طرح معاینه فنی برای این خودروها ۳ ماه به تعویق افتاده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران