کد خبر : ۱۱۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
شرکت فورد از کیت سوپرشارژر جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند قدرت پیشرانه‌ی مدل موستانگ GT را تا ۷۰۰ اسب بخار افزایش دهد.
به گزارش خودروکار، فورد موستانگ GT مدل ۲۰۱۸ به یک پیشرانه‌ی ۵ لیتری V8 مجهز است. اما برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری از این پیشرانه هستند، بخش فورد پرفورمنس با همکاری شرکت تیونینگ روش (Roush Performance)، اقدام به معرفی یک کیت سوپرشارژر جدید کرده‌ که قابل نصب روی فورد موستانگ GT  و فورد F150 جدید است.

این سوپر شارژر می‌تواند فشاری به مقدار 12psi تولید کند و  قدرت موتور موستانگ را به ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۸۳۰ نیوتون‌متر افزایش دهد. در صورت نصب این سوپر شارژر روی مدل F150 هشت سیلندر، می‌توان قدرت آن را تا ۶۲۰ اسب بخار و گشتاور را تا ۸۱۳ نیوتون متر افزایش داد. این سوپرشارژر یک گزینه‌ی مناسب و بی دردسر برای این خودروها است که به‌راحتی نصب می‌شود.

لازم است بدانید که پیشرانه‌ی V8 فورد موستانگ GT، در حالت عادی توانایی تولید ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتون متر گشتاور دارد. فورد F150 در حالت عادی ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتون متر گشتاور دارد. به گفته‌ی فورد، این کیت سوپر شارژر به‌طور ویژه برای استفاده در این خودروها طراحی شده است و به این ترتیب با سیستم تزریق مستقیم سوخت و پیشرانه‌ی V8 این خودروها هماهنگی و تطابق کاملی دارد. فورد اعلام کرده که این کیت سوپرشارژر، روی مدل گیربکس اتومات ۱۰ سرعته و ۶ سرعته‌ی دستی قابل سفارش است.

سوپرشارژر

در بازار آزاد بسیاری از کیت‌های سوپر شارژر دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند حتی قدرت بیشتری برای این دو خودرو به ارمغان بیاورند.اما مزیت این سیستم سوپر شارژر نسبت به سایر کیت‌های امروزی، برند سازنده‌ی آن است. این سوپر شارژر توسط شرکت فورد تولید می‌شود و همان افرادی در طراحی آن حضور داشته‌اند که موستانگ را عرضه می‌کنند.

ضمن اینکه این سوپر شارژر به همراه گارانتی به مشتریان فروخته می‌شود و در فروشگاه‌های رسمی فورد با تکنسین‌های این برند، روی خودروهای موستانگ نصب خواهد شد. حضور این سوپرشارژر در کنار پیشرانه، تداخلی در گارانتی خودرو ایجاد نمی‌کند. سوپر شارژر جدید فورد، به همراه قطعات جانبی که برای نصب آن لازم است عرضه‌ می‌شود و کامپیوتر پیشرانه بعد از نصب آن باید مورد بازنگری قرار گیرد تا نرم‌افزار جدید روی آن نصب شود.

سوپرشارژر

قیمت این سوپر شارژر برای سال ۲۰۱۸ هنوز اعلام نشده است؛ اما سال گذشته فورد کیت سوپر شارژری که قدرت موستانگ را تا ۶۷۰ اسب بخار افزایش می‌داد و روی مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ موستانگ GT نصب می‌‌شد، به قیمت ۷۱۰۰ دلار عرضه می‌کرد.

احتمالا سوپر شارژر جدید ۲۰۱۸ نیز با قیمتی در همین حدود در بازار عرضه شود. همچنین شرکت روش پرفورمنس در نمایشگاه SEMA امسال از پروژه‌ی جدید خود با نام روش 729 رونمایی کرد. این خودرو که در تصویر آن در انتهای مطلب دیده می‌شود، به همین کیت سوپر شارژر مجهز شده است و قدرت آن به ۷۰۰ اسب بخار می‌رسد. خودروی تیونینگ شده توسط روش دارای رنگ بدنه‌ی سبز کلاسیک یادآور فورد موستانگ باس 429 مدل ۱۹۷۰ است.

Mustang tuning Roush

منبع: زومیت

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران