کد خبر : ۱۱۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 12 آبان ماه «خودروکار»؛
نشانه‌هایی مانند کم شدن شتاب خودرو، صدای غیر عادی موتور، لرزش بدنه، روشن شدن چراغ چک و مواردی از این قبیل، نشان دهنده فرا رسیدن زمان تنظیم موتور است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، چندین نشانه می‌توانند نیاز خودرو به تنظیم موتور را بیان کنند:

* چراغ های اخطار
چراغ های اخطار روی داشبورد خودرو هدفمند طراحی شده اند . این چراغ‌ها با روشن شدن خودرو روشن می‌شوند و گاهی به دلایل خاصی و برای اشاره به یک مشکل بالقوه در سیستم خودرو یا قطعات آن روشن می‌مانند . به این چراغ های اخطار توجه کنید ؛ اگر ضمن حرکت ماشین همچنان روشن می مانند ، در اولین فرصت برای رفع مشکل اقدام کنید . ممکن است علت ساده ای مانند سوختن لامپ چراغ عقب و یا مشکلی جدی مانند ایرادی در سیستم انتقال سوخت پیش آمده باشد . تشخیص و رفع عیب یک مشکل جزئی به شما کمک می کند که از مشکلات بزرگتر و هزینه بر در این راه اجتناب کنید .

*ریپ زدن
اگر خودرو شما به طور ناگهانی – موقع گاز دادن یا موارد مشابه –  گاهی ریپ می زند ، این مسئله نه تنها نشانه ی بروز یک عیب است ، بلکه ممکن است شما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد . موتور ها طوری طراحی شده اند که به خصوص زمانی که بیش از همیشه به آنها احتیاج دارید ( مثلا در بزرگراه ) ، عملکرد قابل قبول و قابل اطمینانی داشته باشند ؛ علت این مشکل ممکن است کثیفی شمع ها یا گرفتگی فیلتر سوخت و یا مواردی کاملا متفاوت باشد .

*بد استارت خوردن
شما ممکن است در اوایل صبح کمی خواب آلود باشید اما مسلماً خودروی شما این اجازه را ندارد ! اگر زمانی که به آن نیاز دارید استارت نمی خورد یا برای روشن شدن باید چندین بار استارت بزنید ، و یا اینکه استارت میخورد اما روشن نمی شود ، مطمئناً مشکلی وجود دارد ؛ علت این مشکل می تواند ضعیف بودن باطری ، نقصی در سیستم استارت و یا انواع مشکلات دیگر باشد .

* مصرف سوخت نامناسب
اگر علی رغم اینکه اطمینان دارید همان مسافت همیشگی را طی می کنید و شخص دیگری هم از ماشین شما استفاده نمی کند ، احساس می کنید مصرف بنزین ماشین زیاد شده ، احتمالاً خودرو شما در مصرف سوخت دچار مشکل شده است . در این حالت ، با مصرف یک گالن سوخت مسافت کمتری را طی می کنید و باید دلیل این مشکل را پیدا کنید . افت ناگهانی درجه ی بنزین در مسافت تعیین شده برای هر واحد سوخت نشان می دهد که خودرو آنطور که باید عملکرد خوبی ندارد . علت این مشکل شاید فشار باد نامناسب چرخها یا گیر کردن قطعه ای از سیستم ترمز باشد ، شاید هم زمان تنظیم خودرو فرا رسیده است . میزان مصرف سوخت خودروی خود را کنترل کنید تا قبل از اینکه دچار مشکل جدی شود ، از وضعیت سیستم آن مطلع شوید .


شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۱:۴۲
0
0
سلام خودرو405مدل 88دوگانه دارم ازدیشب گاز میخوره خیلی زیاد راهنماییم کنیدممنون میشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران