کد خبر : ۱۱۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است همکاری سه جانبه میان ایران، چین و شرکای اروپایی چینی‌ها در صنعت خودروسازی، انتقال دانش فنی و رشد خودروسازی کشور را به همراه خواهد داشت.
به گزارش خودروکار، حسن کریمی سنجری اظهار کرد: در حال حاضر شرکت های چینی علاقه بسیاری به بازار ایران دارند و در کنار آن بسیاری از شرکت های خودروسازی چینی شریک تجاری اروپایی دارند که از طریق این شرکت ها می توان با اروپایی ها همکاری مشترک داشت.

وی افزود: شرکت های ایرانی و چینی با تشکیل یک کنسرسیوم می توانند با هدف استفاده از دانش فنی و تکنولوژی شریک اروپایی طرف چینی به تولید و طراحی خودرو در ایران بپردازند که در نهایت یک همکاری و سرمایه گذاری سه جانبه در صنعت خودروسازی ایران رخ می دهد.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر چینی ها با پژو فرانسه، نیسان ژاپن، فولکس واگن آلمان و غیره همکاری مشترک دارند که در کنسرسیوم مطرح شده آورده طرف اروپایی می‌تواند انتقال دانش و فناوری باشد و این روش می تواند راه میانبری برای همکاری های خودرویی با بزرگان صنعت خودروسازی جهان باشد.

کریمی سنجری یادآور شد: حضور شرکت های بین المللی با حضور شریک چینی در ایران یا همکاری چند جانبه  شرکت های خارجی در ایران ریسک سرمایه گذاری در ایران را کاهش خواهد داد و از سوی دیگر شرکا توانایی آن را خواهند داشت تا از بازار یکدیگر استفاده کنند.

او تاکید کرد: در شرایط فعلی از طرف های چینی و روس می توان در قراردادهای مشترک با شرکت های اروپایی استفاده کرد تا فاینانس و اعتبار قرارداد را تضمین کنند و از سوی دیگر همکاری با شرکای اروپایی شرکت های چینی عاملی خواهد شد تا قطعه سازی ایران نیز رشد کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران