کد خبر : ۱۱۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران جزئیات طرح معاینه فنی ویژه را تشریح کرد.
به گزارش خودروکار، نواب حسینی منش با اعلام خبر اجرایی شدن معاینه فنی ویژه یا برتر در شهر تهران گفت: مستحضرید که اجرای معاینه فنی ویژه مصوبه سال گذشته شورای عالی ترافیک و شورای ترافیک تهران است که بنا به دلایلی سال گذشته اجرا نشد.

وی با بیان اینکه امسال این مصوبه اجرایی خواهد شد گفت: براساس این مصوبه معاینه فنی در فاز اول برای خودروهایی که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند در حوزه تست آلایندگی سختگیرانه خواهد شد.

رئیس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه رایزنی‌ها در این زمینه با وزارت کشور در حال انجام است گفت: از اواخر آبان ماه سیستم معاینه فنی تهران یک مرحله ارتقاء می‌یابد و از این پس در تهران دو نوع معاینه فنی معمولی و ویژه صادر می‌شود که معاینه فنی ویژه مختص خودروهایی است که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند و خواهان آرم طرح ترافیک سال 97 هستند.

وی با بیان اینکه این معاینه فنی ویژه در مبحث آلایندگی است گفت: کسانی که قصد اخذ آرم طرح ترافیک را دارند باید معاینه فنی ویژه دریافت کنند و حتی افرادی که معاینه فنی معمولی‌شان را نیز اخذ کردند باید معاینه فنی ویژه نیز بگیرند.

وی در تشریح معاینه فنی ویژه افزود: در این معاینه فنی تست دور موتور در دو مرحله آرام و ویژه بررسی می‌شود به طوری که در حال حاضر در تست معاینه فنی معمولی دور موتور آرام چک می‌شود اما در معاینه فنی ویژه دور موتور 2500 آرپی‌ام با تست آلایندگی چک می‌شود و در این تست خودروها باید کاتالیست فعال داشته باشند و در حوزه شمع و احتراق نیز خودرو باید سالم باشد.

حسینی منش در پاسخ به این سوال که احتمال مردودی چند درصد خودروها وجود دارد؟ گفت: براساس مطالعات اولیه پیش بینی می‌شود  30 درصد خودروها در دور موتور آرام به واسطه آلایندگی‌شان رد شوند و در دور موتور بالا نیز پیش بینی می‌شود 20 درصد خودروها نیز از این تست مردود شوند که بر همین اساس پیش بینی ما این است که حدود 50 درصد خودروها در اجرای طرح معاینه فنی ویژه مردود شوند اما دقت داشته باشید که هدف ما این است که خودروهای پاک تری در محدود طرح ترافیک تردد کنند تا هوای شهرمان پاکیزه تر باشد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران