کد خبر : ۱۱۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
موقع خریدن خودرو چند نکته بسیار اهمیت دارد که از مهمترین آن ها می توان به رنگ اشاره کرد. رنگ یکی از نکات شاخص خودرو به شمار می آید که در زیبایی آن تاثیر اصلی را دارد و همچنین موقع خرید و فروش نیز تاثیراتی بر روی قیمت دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تا به حال این سوال برای شما پیش آمده که رنگ خودرو تا چه حد بر روی قیمت آن موقع فروش تاثیر دارد؟ جواب این سوال را موسسه iseecars طی یک تحقیق بدست آورده است. این تحقیقات نشان می دهد که رنگ خودرو بر روی افت قیمت و همچنین میزان زمان لازم برای فروشش تاثیر عجیبی دارد.

بر اساس آمار بدست آمده از این تحقیقات، متوسط افت قیمت خودروها پس از گذشت سه سال از کارکردشان ۳۳.۱ درصد است. اما در این میان خودروهای زرد رنگ ۲۷ درصد افت قیمت دارند. همچنین خودروهای سبز و نارنجی نیز با افت قیمت ۳۱ درصدی، آمار پایین تری از حد متوسط دارند.

همچنین رنگ های محبوب مانند سفید، سیاه و نقره ای نیز در حد متوسط افت قیمت خواهند داشت.

مدیرعامل این شرکت تحقیقاتی در زمینه این آمار گفت: خودروهای با رنگ روشن تعداد محدودتری تولید می شوند به همین دلیل پس از گذر سال قیمت خود را کمتر از دست می دهند و حتی فروشندگان می توانند به بهانه خاص بودن رنگ، کمی قیمت را بالاتر ببرند.

آمارها نشان می دهد که نایاب بودن رنگ شاید اثرگذار باشد اما نمی تواند دلیل اصلی عدم افت قیمت باشد چرا که رنگ های بسیار کم مانند طلایی، بژ و بنفش که بسیار کم تولید می شوند، بیشترین افت قیمت را دارند. خودروهای طلایی ۳۷ درصد افت قیمت دارند که تا ۴ درصد بیشتر از حد متوسط است.

آمار این موسسه در مورد رنگ تنها به افت قیمت محدود نمی شود بلکه در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیده اند که خودروهای رنگی که افت قیمت کمتری دارند، زمان بیشتری هم برای به فروش رسیدن نیاز دارند. به طور متوسط خودروهای زرد رنگ ۴۱ روز برای فروش زمان نیاز دارند و این آمار برای خودروهای نارنجی و سبز به ترتیب ۳۸ و ۳۶ روز اعلام شده است.

جامعه آماری این تحقیقات ۲.۱ میلیون خودرو از سراسر دنیا بود که به مدل یک سال تحت بررسی قرار داشتند. در جدول زیر می توان میزان متوسط زمان لازم برای فروش یک خودرو را بنا به رنگ آن مشاهده کرد.

رنگ

متوسط زمان مورد نیاز برای فروش

زرد

41 روز

نارنجی

38 روز

سبز

36 روز

سفید

35 روز

قرمز

40 روز

آبی

36 روز

قهوه ای

35 روز

خاکستری

34 روز

سیاه

36 روز

نقره ای

38 روز

بژ

46 روز

بنفش

33 روز

طلایی

34 روز

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : cbsnews.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران