کد خبر : ۱۱۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت Hennessey اقدام به ارائه مدلی جدید کرده است که رکورد سرعت خودروهای فوق سریع بوگانی Chiron و کونیگزگ آگرا RS را می‏‎شکند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بدون شک وقتی صحبت از سریع‎ترین خودرو جهان می شود، نام مدل مشهور بوگاتی شیرون به ذهن شما می آید. هرچند ماه گذشته شرکت سوئدی کونیگزگ با مدل آگرا RS توانست رکورد بوگاتی شیرون در طی کردن 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت و سپس بازگشت به صفر را، 5.52 ثانیه بهبود ببخشد. کونیگزگ آگرا RS زمان 36.44 ثانیه را ثبت کرد و این در حالی است که رکورد قبلی با 41.96 ثانیه در اختیار بوگاتی شیرون بود.

حال بار دیگر به زودی شاهد جابجایی عنوان سریع‎ترین خودرو جاده خواهیم بود و  شرکت امریکایی Hennessey، که در زمینه تیونیگ فعالیت دارد، با تولید مدلی تحت نام «Venom F5» عنوان سریعترین خودرو جاده‎ی جهان از آن خود خواهد کرد.



این خودرو که تنها 24 دستگاه از آن تولید خواهد شد، دارای قیمتی 1.6 میلیون دلاری است. بنابر اعلام شرکت Hennessey این خودرو فوق سریع می تواند تنها ظرف 30 ثانیه به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد، که با این اوصاف 12 ثانیه زودتر از بوگاتی شیرون و 6 ثانیه نیز سریع‎تر از کونیگزگ آگرا  RS به این مهم دست می‌یابد.

شایان ذکر است که از این خودرو در نمایشگاه بین المللی خودرو سما 2017 به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران