کد خبر : ۱۱۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
استفاده نکردن از خودرو برای طولانی مدت شرایط خاصی دارد که در صورت عدم رعایت به خودرو آسیب وارد خواهد شد. برای آنکه کمترین خسارت به خودروی شما وارد شود بهتر است قبل از آنکه خودرو را رها کنید چند کار را انجام دهید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سفرهای طولانی مدت، تغییر محل زندگی به صورت موقت ولی طولانی و ... از جمله دلایلی هستند که باعث می شود  برای مدت زیادی از خودرو استفاده نکنید. اگر این شرایط برای شما هم وجود دارد و می خواهید خودروی خود را برای مدت زیادی در گوشه ای از پارکینگ رها کنید، توصیه می کنیم تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید.

*تعویض کردن روغن موتور و همچنین فیلترهای مختلف آن اولین کاری است که باید انجام شود. روغن موتوری مرغوب درون خودرو بریزید که ساعت کارکرد بالایی داشته و برای مدت طولانی سالم بماند.

*اگر قصد دارید در ماه های سرد سال خودرو را استفاده نکنید حتما باد لاستیک ها را تنظیم نمایید. دستورالعمل لاستیک یا خودرو را مطالعه کرده و باد آن ها را مطابق این دستورالعمل تنظیم نمایید. همچنین اگر کمی میزان باد را بیشتر کنید از صاف شدن نقطه ای لاستیک هم جلوگیری خواهید کرد.

*قبل از سفر حتما سری به کارواش بزنید و تمام قسمت های خودرو را تمیز کنید. تمیز کردن بدنه از آسیب دیدن رنگ بر اثر کثیفی جلوگیری خواهد کرد. همچنین درون کابین را با مواد شوینده تمیز کرده و تمام کف پوش ها را تمیز کنید. هیچ آثاری از غذا یا لکه های خوراکی نباید در کابین وجود داشته باشد چرا که در طولانی مدت بو گرفته و حتی باعث ایجاد بیماری خواهد شد.

*اگر خودرو را در پارکینگ امنی قرار می دهید، یکی از شیشه ها را کمی باز بگذارید. این کار کمک می کند تا هوا در جریان بوده و فشار هوای درون خودرو بیش از اندازه زیاد نخواهد شد. از یک دستمال پارچه ای برای پوشاندن اگزوز استفاده کنید تا محل زندگی پرندگان یا حشرات ریز نشود.

*یک سلفون پلاستیکی به دور برف پاک کن بکشید تا از چسبیدن آن به شیشه جلوگیری شود. اگر برای شما مقدور است به طور کلی تیغه های برف پاک کن را جدا کرده و آن ها را در محلی با هوای معتدل نگه دارید.

*ترمز دستی را آزاد بگذارید تا لنت ها درگیر نباشند. در طولانی مدت لنت ها به دیسک چسبیده و آن ها را از بین می برد. برای حرکت نکردن خودرو یک تکه چوب یا آجر زیر چرخ ها قرار دهید.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : wikihow.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران