کد خبر : ۱۱۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
خودروهای مفهومی زیر ذره‌بین «خودروکار»؛
نمایشگاه فرانکفورت سال 1991 میزبان این خودرو شهری ب ام و بود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی ب ام و، 26 سال پیش در نمایشگاه خودرو فرانکفورت از اولین خودرو هیبرید خود رونمایی کرد. این خودرو صرفا برای استفاده شهری طراحی شده بود. یکی از نکات قابل توجه در این خودرو طراحی شیشه جلو بود که علاوه بر دید بسیار خوب، دارای سیستمی بود که گرمای ناشی از تابش آفتاب را در داخل اتاق کاهش می‌داد.


اتاق این خودرو طوری طراحی شده تا سرنشینان حداکثر فضا و همچنین حداکثر آسایش و راحتی را داشته باشند. جنس بدنه این خودرو از آلمینیومی است که به روش اکسترود تهیه شده و به طور کلی مهندسان تلاش بسیاری کردند تا از وزن بدنه این خودرو بکاهند و ثمره این تلاش‌ها، یک هیبرید بود که تنها 907 کیلوگرم وزن داشت.


E1 دارای یک پیشرانه بنزینی و همچنین یک پیشرانه برقی 32 کیلوواتی بود. یک سیستم هوشمند نیز در این خودرو وجود داشت که باعث می‌شد انرژی ناشی از موتور برقی به بهینه‌ترین شکل ممکن مصرف شود. باتری این خودرو زیر صندلی سر نشینان عقب قرار داشت و با استفاده از باتری برقی، E1 چیزی حدود 160 کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کرد. موتور بنزینی چهارسیلندر این خودرو قادر به تولید حداکثر توان 82 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه است. 


این خودرو یکی از اولین تلاش‌ها برای تولید خودروهای هیبرید در دنیا بود و همان طور که مشاهده می‌کنیم، امروزه صنعت خودرو جهان به سمت تولید خودروهای برقی و هیبرید پیش می‌رود.






خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران