کد خبر : ۱۱۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت مرسدس بنز در صدد است که به تولید سری شاسی‎بلند کلاس G پایان دهد و از تولید تنها چند مدل محدود از این کلاس تا معرفی جانشین این شاسی‎بلند خبر داده است.
به گزارش خبرنگار خودرکار، شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان مهیای وداع با نسل فعلی کلاس G می‌شود و قرار است در آینده نزدیک به تولید این شاسی بلند پایان دهد. مرسدس بنز در حال حاضر در اندیشه‎ جایگزینی مدلی جدید برای این کلاس خودرویی است و طبق اعلام این شرکت آلمانی، تا زمان دقیق توقف کامل خودروهای کلاس G و  معرفی جانشین این شاسی بلند، چند مدل از خودروهای کلاس G به صورت نسخه های محدود (Limited edition) تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

مرسدس بنز  مدتی قبل، از مدل Mercedes-AMG G65 به صورت نسخه نهایی رونمایی کرده بود و حال همین تصمیم را برای مدل های دیگر کلاس G  گرفته است و  مدل های G350d، G350d Professional و G500 به صورت نسخه محدود و البته نهایی در بازار اروپا عرضه خواهند شد تا بدین ترتیب عمر خط تولید این شاسی بلند – در ابتدا نظامی و در ادامه لوکس-  به پایان برسد.
    
G 350 d Limited Edition





مرسدس بنز کلاس G خودرویی است که از سال 1979 تا کنون توسط شرکت مرسدس تولیدشده ‌است و در حال حاضر کمپانی خودروسازی مرسدس بنز بر روی جانشین این خودروی بدون تغییر و تک نسله کار می‌کند.

مدل‌های فعلی از کلاس G، که توسط مرسدس بنز ساخته و به مشتریان ارائه می‌شود، همان نسل اول این خودرو است که از سال 1990 با تغییرات اندک نسبت به مدل ابتدایی تولید می شد. بدین ترتیب نزدیک به 30 سال می شود که مرسدس بنز کلاس G با تغییرات ظاهری خیلی جزئی و البته تغییرات باطنی بسیار در خط تولید مرسدس قرار دارد.

G 350 d Professional Limited Edition




جالب است بدانید که این خودرو در دهه 70 میلادی به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی به عنوان یک خودرو نظامی چندمنظوره در شرکت مرسدس بنز طراحی شد و مرسدس بنز این شاسی بلند را با توجه به شرایط بومی ایران و مخصوص ارتش ایران ساخته بود. در حال حاضر نیروهای مسلح نزدیک به 60 کشور دنیا از جمله ارتش آلمان، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از این خودرو استفاده می‌کنند.
 
G 500 Limited Edition








مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otopark.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران