کد خبر : ۱۱۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
سیاست، دنیای متفاوتی است که شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. در این عالم عجیب حتی خودروها هم آن چیزی نیستند که ما با مفهومش آشنا هستیم. در این دنیا گاهی یک خودروی قدیمی می تواند بسیار معروف یا یک خودروی به ظاهر ساده بسیار ایمن باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سیاستمداران دنیا از خودروهای خاصی استفاده می کنند که برخی از آن ها به شهرت جهانی رسیده اند. در این گزارش قصد داریم نگاهی به خودروهای خاصی بیاندازیم که سروصدای بیشتری در دنیا به پا کرده اند.

کادیلاک وان

این خودرو که مربوط به ریاست جمهوری آمریکا است در سال ۲۰۰۹ ساخته شده و از آن زمان تا کنون در حال خدمت است. کادیلاک وان که به «دیو» شهرت دارد یکی از ایمن ترین خودروهای دنیا به شمار می آید و توانایی مقابله با سنگین ترین حملات نظامی را نیز دارا است. «دیو» از بدنه ای ضخیم ساخته شده و وزن درهای آن مساوی با وزن درهای یک هواپیمای ۷۴۷ است. این خودرو همچنین دارای سیستم تماس مرکزی،‌ سیستم اکسیژن و مهمات جنگی است. طبق اخبار منتشر شده یک مدل جدید از این خودرو در سال 2018 رونمایی خواهد شد که به مراتب ایمن تر از نسخه فعلی است.

زیل 41047

زیل از جمله کارخانه های خودروسازی روسی به شمار می آید که خودروی معروفی را به جهانی معرفی کرده است. این خودروساز مدل 41047 را مخصوص تشریفات و سیاستمداران به روز رسانی کرد تا به یکی از معروف ترین خودروهای سیاسی دنیا تبدیل شود. فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا از این لیموزین استفاده می کرد. همچنین ولادمیر پوتین رییس جمهور فعلی روسیه نیز در سال 2010 سه زیل 41047 کروکی سفارش داد.

هونقکی L5

شرکت خودروسازی Hongqi مدل L5 را به تازگی ساخته و آن را در اختیار سران دولت چین قرار داده است. سیاستمداران چینی از این خودرو استفاده می کنند و از ایمنی آن راضی هستند. این خودرو یک موتور ۶ لیتری V12 دارد که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. جالب است بدانید که خرید لیموزین خاص هونقکی برای عموم مردم آزاد است اما قیمت 801 هزار دلاری آن، خریدش را برای پولدارترین افراد هم کمی سخت می کند. این خودرو گران ترین وسیله نقلیه در چین به حساب می آید.

مرسدس بنز ۶۰۰

این خودرو مدل های جدید بسیاری دارد که هنوز هم از جمله ایمن ترین و خاص ترین خودروهای سیاسی به شمار می آید اما دوره طلایی آن مربوط به سال 1963 تا 1981 است. در این زمان اکثر رییس جمهورها، سران و رهبران کشورهای دنیا از این خودرو استفاده می کردند. مرسدس بنز ۶۰۰ در سه مدل ۴ در سدان، لیموزین و لیموزین کروکی موجود بود و موتور 6.3 لیتری V8 آن قدرتی ماورایی به آن می داد. در طول تاریخ تنها 2 هزار و ۶۷۷ دستگاه از این خودرو ساخته شده که ۷۰ عدد از آن ها با تجهیز شدن به مسائل ایمنی به سران کشورهای مختلف فروخته شده است.

رنو ۴

تا بدین جای گزارش با خودروهای بسیار ایمن آشنا شدیم اما حالا به چند مورد عجیب هم نگاه خواهیم کرد. اولین خودروی سیاسی معروفی که خیلی هم منحصر به فرد نیست به شخص پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک ها تعلق دارد. پاپ از سال 2013 که در راس قدرت قرار گرفته است تا امروز همچنان همان خودروی قدیمی خود که یک رنو ۴ مربوط به سال 1984 است را سوار می شود و این خودرو از شهرت زیادی در دنیا برخودار شده است.

رولزرویس فانتوم IV

این خودرو در سال 1950 برای اولین بار ساخته و معرفی شد اما همان ابتدا شرکت رولزرویس اعلام کرد که این خودرو را تنها برای سران کشورهای مختلف خواهد ساخت و در بازار آزاد به فروش نمی رسد. در طول تاریخ تنها ۱۸ عدد از این خودرو ساخته شده که امروز ۱۶ عدد از آن ها همچنان سالم باقی مانده اند. در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار یکی از این خودروها در یک حراجی به قیمت ۳۹۵ هزار پوند به یک فرد عادی که سیاستمدار نبود فروخته شد.

فولکس واگن قورباغه ای (بیتل)

شاید عجیب باشد که نام این خودروی جهانی که رکورددار فروش در تاریخ است در چنین لیست خاصی مشاهده شود اما دلیل حضور این خودرو رییس جمهور سابق اروگوئه است. خوزه موخیا رییس جمهور سابق اروگوئه که به نام فقیرترین رییس جمهور دنیا شناخته می شد طی سال های 2010 تا 2015 در راس قدرت قرار داشت و در این مدت تنها از یک خودروی فولکس قورباغه ای آبی رنگ استفاده می کرد. این خودرو که مدل 1987 بود به قدری معروف شد که برخی حاضر به پرداخت ۱ میلیون دلار برای خریدن آن شدند اما وی این پیشنهاد را رد کرد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران