کد خبر : ۱۱۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبرداد:
مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هیچ‌گونه ثبت سفارش و ترخیصی برای خودروهای بالای 2500 سی‌سی در گمرکات کشور نداریم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، علی معقولی در باره جزئیات ترخیص کالای کارخانجات بدون پرداخت حقوق ورودی بیان کرد: اقلامی که در تولید به کار می‌روند، مواد اولیه تولید و تمام مواردی که برای تولید به کشور وارد می‌شود مشمول این بخش‌نامه می‌شود.

وی در توضیح سایر اقدامات گمرک در جهت رفع موانع تولید در کشور گفت: در راستای این قانون در خصوص کالای صادراتی واحدهای تولیدی تمهیداتی داریم که بحث شرکت‌هایی که دارای گواهی استاندارد دارند دیگر لزومی به ارائه نمونه استاندارد ندارند و اقسام کمک‌های ویژه را برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: در خصوص ورود مواد اولیه در بخش ترانزیت واحدهای داخلی و تضمین ترانزیت مبالغ کمتری از واحدها دریافت خواهد شد.

معقولی با اشاره به استقبال تولید کنندگان از مکانیزم کمک به واحدهای تولید در زمینه ترخیص کالا اظهار کرد: در نظر سنجی‌های صورت گرفته در گمرکات کشور تولید کنندگان از این مکانیزم رضایت کامل را داشته‌اند.

وی در خصوص سرعت ترخیص کالای دارویی یادآور شد: ترخیص کالای دارویی به دو روش عمده فرس و بدون فرس از طریق گمرکات هوایی و یا زمینی انجام می‌شود و در گمرکات کشور به صورت شبانه روزی مقوله ورودی داروها با حداقل تشریفات صورت می‌گیرد.

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی در گمرکات کشور گفت: هیچ‌گونه ثبت سفارش و ترخیصی برای خودروهای بالای 2 هزار و 500 سی‌سی در گمرکات کشور نداریم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: در مناطق آزاد نیز واردات و ثبت سفارش خودروهای بالای 2500 سی‌سی به صورت محدود و در خود این مناطق صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران