کد خبر : ۱۱۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت میتسوبیشی خودرویی جدید به جای مدل میراژ را راهی بازار خواهد کرد که از پلتفرم و گزینه های موتور رنو کلیو بهره می برد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی میتسوبیشی ژاپن از تولید خودرویی جدید برای جایگزینی مدل میراژ خبر داده است و نکته جالب توجه، استفاده از پلتفرم فرانسوی و گزینه های پیشرانه‎ی شرکت های رنو و نیسان در این مدل جدید شرکت میتسوبیشی است.

میتسوبیشی جانشین میراژ را برای رقابت با مدل معروف فورد فیستا ابتدا راهی بازار اروپا می کند و مشخصات پیشرانه و پلتفرم این خودرو با نسل جدید رنو کلیو و نیسان میکرا مشابه خواهد بود. وینسنت کوبی، سخنگوی شرکت میتسوبیشی و همچنین مدیر برنامه ریزی تولیدات این شرکت در حاشیه ی چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو توکیو این چنین بیان کرد که: «طراحی و ساخت پلتفرم کاملا اختصاصی بسیار گران بوده و حاشیه سود حاصل از تولید و فروش خودروهای کلاس سوپرمینی و کوچک نیز بسیار محدود است، به همین دلیل برای تولید این مدل جدید که به رقابت با مدل فورد فیستا خواهد پرداخت، از پلتفرم مشترک شرکت های رنو و نیسان استفاده خواهیم کرد.»



ویسنت کوبی همچنین پیرامون مدل اوتلندر، از اولویت شرکت میتسوبیشی برای عرضه‎ی نسل جدید این شاسی بلند خبر داده و دلیل عرضه مدلی جدید برای جایگزینی با مدل میراژ را تقاضای 30 درصدی بازار برای کلاس B  این خودروساز ژاپنی اعلام کرده است.

بدین ترتیب خودرو جدید میتسوبیشی از پلتفرم نسل جدید رنو کلیو، که در سال آینده میلادی راهی بازار خواهد شد، بهره می برد و گزینه پیشرانه‎ی مد نظر برای این خودرو، سه سیلندر مجهز به توربو شارژر است.

گفتی است که هنوز شرکت میتسوبیشی نامی برای این مدل جدید اعلام نکرده است و مشخص نیست نام میراژ بر این مدل باقی خواهد ماند یا خیر. البته گمانه‎زنی‎ها از استفاده مجدد میتوبیشی از نام مدل «Colt»، که در سال 2013 از خط تولید رخت بربسته بود، حکایت دارد.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: ototeknikveri.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران