کد خبر : ۱۱۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
رئیس اتحادیه مکانیسیتهای خودرو تهران در گفت و گو با «خودروکار»؛
بسیار پیش آمده است، هنگام مراجعه به تعمیرگاه، برخی نمایندگی ها و تعمیرکاران اجرت های خارج از عرف دریافت می کنند که رئیس اتحادیه مکانیسیتهای خودرو تهران دراین باره به خودروکار می گوید: به هیچ عنوان از ابتدای سال تاکنون افزایش قیمتی در تعرفه خدمات اعمال نشده است.
 علیرضا نیک آئین- رئیس اتحادیه مکانیسیتهای خودرو تهران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به تخلف برخی تعمیرکاران خودرو می گوید: « نوسانات تعمیر قیمت در میان خودروهای وارداتی به دلیل دست کاری و تغییراتی است که در برخی خودرهای چینی به وجود آمده است».

به گفته او، نرخ دستمزد خودروهای وارداتی در اتحادیه مشخص ‌است و نباید نرخی بیشتر از نرخ تعیین شده، دریافت شود.  لازم به ذکر است، هنگامی که نرخی برای تعویض قطعه ای تعیین می شود، هزینه تعویض  و تعمیر نسبت به قیمت قطعه و گارانتی محصولات در این بخش لحاظ می شود.

نیک آئین با اشاره به اینکه برخی تعمیرکاران مبلغی خارج از عرف دریافت می کنند، اظهار می کند: « این اقدام تنها از برخی تعمیرکاران صورت می گیرد و این امر هم دلیل دارد چرا که با ورود خودروهای چینی و کپی کاری شان از خودروهای کره ای و ژاپنی، باعث تغییر در نوع ساختار و قطعه بندی این خودروها می شوند».

او می افزاید: این خودروهای چینی باعث شده است تا برخی قطعات این خودروها با دست کاری تعمیرکاران همراه شود چرا که جاگذاری این قطعات در خودرو اصولی نیست.

رئیس اتحادیه مکانیسیتهای خودرو تهران با بیان اینکه دارندگان خودروهای وارداتی در صورت مشاهده و برخورد با تعمیرکارانی که بیش از هزینه معمول درخواست دارند، اظهار می کند: نرخ دستمزد و تعمیر خودروهای داخلی و خارجی در اتحادیه آماده است و اگر هر یک از افراد به مشکلی برخورد کنند می توانند با شماره تلفن 124 تعزیرات و واحد شکایات اتحادیه اعلام کنند.

به گزارش خودروکار، طی سال های گذشته و با افزایش واردات خودروهای وارداتی، برخی تعمیرکاران در برخی مناطق شهری اقدام به دریافت هزینه های بیش از عرف دریافت کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران