کد خبر : ۱۱۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
«خودروکار» بررسی کرد؛
با شدت گرفتن آلودگی هوا در کلان شهرها در این ایام از سال مجددا بحث هایی پیرامون استفاده از بنزین یورو 4 بر سر زبان‌ها می افتد که چه سهمی از خودروهای در حال تردد از بنزین یورو 4 استفاده می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، با شدت گرفتن آلودگی هوا در کلان شهرها در این ایام از سال که با وارونگی هوا همراه است مجددا بحث هایی پیرامون استفاده از بنزین یورو 4 بر سر زبان ها می افتد که چه سهمی از خودروهای در حال تردد از بنزین یورو 4 استفاده می کنند.

مشخصه‌ای که در اعمال استاندارد برای سوخت مصرفی در خودروها مورد توجه است مقدار بنزن موجود در سوخت است. بنزن ماده‌ای سرطان‌زا و بسیار خطرناک است که براساس استاندارد یورو‌4 میزان بنزن مجاز در سوخت بنزین حداکثر یک درصد باید باشد.

بنا بر آمار ارائه شده متوسط مصرف روزانه بنزین از ابتدای سال 96 تا اواسط مهرماه به 81 میلیون و 600 هزار لیتر می‌رسد که در این میان میزان بنزین مصرفی در شهر تهران حدود 15 تا 20 میلیون لیتر در روز برآورد شده است که معادل بنزین مصرفی در 15 استان است.

در این میان سهم بنزین یورو 4 به طور میانگین روزانه حدود 10 تا 12 میلیون لیتر در تهران، 1.5 میلیون لیتر در کرج، حدود یک میلیون لیتر در تبریز، یک میلیون لیتر اهواز، 450 هزار لیتر در اراک و 2 میلیون لیتر در مشهد مقدس، 2.5 میلیون لیتر در شیراز و مابقی آن در کلانشهر اصفهان بوده که بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال 1400 بنزین یورو 4 در تمام جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور باید توزیع ‌شود.

کاهش آلودگی هوا و محیط زیست هدفی است که دستیابی به آن نیازمند همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف است و نباید وظیفه آن را تنها به دوش پالایشگاه‌ها برای تولید بنزین انداخت بلکه در این مسئله استاندارد خودروهای تولیدی و تطابق موتور آنها با سوخت مصرفی، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و با آلایندگی بالا، استفاده از کاتالیست ها بر روی اگزوز خودروها، سامان دهی موتورسیکلت‌ها، توجه جدی به معاینه فنی خودروها و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به دلیل تردد زیاد باید در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ - ۱۳:۳۷
0
0
خودرو گازی یا برقی تنها راه نجات است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران