کد خبر : ۱۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
«خودروکار» گزارش می‎دهد؛
همه‎ی شاسی بلندهای شرکت ولوو در تست‎های موسسه‎ی بررسی امنیت یوروانکپ موفق به کسب نمرات بالای ایمنی شده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، موسسه بررسی امنیت خودرو یورو انکپ در جدیدترین ارزیابی خود که به کلاس شاسی‎بلند و مدل‎های شرکت های مختلف خودروسازی اختصاص داشت، هشت خودرو را محک زد و نکته قابل توجه کسب کسب 5 ستاره ایمنی توسط همه‎ی مدل‎های حاضر در این تست‎ها بود.

بدون شک وقتی از ایمنی خودرو سخن به میان می آید، ابتدا این نام شرکت سوئدی ولوو است که به عنوان سازنده‎ی ایمن‎ترین خودروها به ذهن ها خطور می کند. اما این بار نتایج حاصل از ارزیابی های موسسه یوروانکپ نشان از ارتقاء سطح ایمنی در اکثر خودروسازان حکایت دارد و مقوله‎ی ایمنی خودروها به یکی از مهمترین اهداف و دغدغه های خودروسازان مطرح جهان برای جلب رضایت مشتریان و ربودن گوی رقابت از دیگر شرکت ها است.



جدیدترین محصول شرکت ولوو که در تست‎های چند روز پیش یورو انکپ محک خورد، مدل XC60 یکی از شاسی‎بلندهای این شرکت است. مدل xc60 با حضوری قدرتمند در تست‎های برخورد از زوایای مختلف، موفق به کسب  5 ستاره ی ایمنی با امتیازات بالا شد تا در سال 2017  میلادی تمام مدل‎های شرکت کننده‎ی  ولوو در تست های یوروانکپ، سنگ تمام گذاشته باشند و ولوو همچون همیشه برترین خودروها از نظر ایمنی را تولید کرده باشد.

مدل XC60 در بخش ایمنی راننده، میزان امنیت فوق العاده 98 درصد را کسب کرده و  میزان امنیت سرنشین کودک در این خودرو نیز 87 درصد بر آورد شده است. همچنین یوروانکپ امنیت 76 درصدی عابرین پیاده در مواجهه با این خودرو را اعلام کرده است.



ولوو در سال 2017 میلادی در مجموع مدل های  S90، V90 و به تازگی XC60 را در موسسه‎ی یوروانکپ محک زده است و هر سه خودرو نیز سنگ تمام گذاشته و بالاترین نمرات یوروانکپ را کسب کرده اند.



البته در جدیدترین ارزیابی یوروانکپ علاوه بر ولوو XC60، مدل های شاسی بلند دیگری همچون سیتروئن C3 aircross، میتسوبیشی Eclipse، اوپل croosland X، سئات آرونا، اشکودا کاروک، فولکس واگن پولو و فولکس واگن T-Roc حضور داشتند و همگی موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شدند تا کماکان کلاس شاسی بلند به عنوان ایمن ترین کلاس خودرویی شناخته شود.





در مورد موسسه Euro NCAP، که مخفف عبارت European New Car Assessment Programme و به معنی برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی است، باید افزود که برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی برای خودروهایی است که در قاره اروپا تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برنامه را اغلب کشورهای اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنند و نتایج بررسی‌های آن مورد تأیید اتحادیه اروپاست.


*** شما می توانید میزان امنیت دیگر مدل‎های سایر خودروسازان را در بخش اخبار مرتبط با این خبر مشاهده کنید.





گزارشگر خودروکار: فاضل سوری
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران