کد خبر : ۱۱۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
«خودروکار» گزارش می دهد؛
خودروی پرطرفدار داج چلنجر از بدو تولید تا به امروز همواره تغییرات و بروزرسانی‎های زیادی را در 3 نسل خودرویی تجربه کرده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودرسازی داج همواره بخاطر مدل های خاص، قدرتمند و زیبایش یکی از نمادهای برتر در ذهن علاقه‎مندان به دنیای خودرو است. یکی از خودروهای پر طرفدار این شرکت مدل «چلنجر» است که نخستین بار در سال 1970 میلادی راهی بازار شد.

1970 Dodge Challenger R/T coupe



داج چلنجر از بدو تولید تا به امروز در سه نسل راهی بازار شده است. نسل نخست چلنجر مدت زیادی دوام نیاورد و تنها پس از گذشت 4 سال با تغییرات جدید و تحت عنوان نسل دوم چلنجر از سال 1978 تا 1983 تولید و عرضه شد. پس از ارائه نسل دوم از چلنجر، در سال 1983 میلادی بود که تولید این محصول از سوی شرکت داج متوقف شد و به نوعی هم شرکت داج و هم علاقه مندان به این خودرو با  مدل دوست داشتنی خود بدرود گفته بودند و قافل از اینکه دوج چلنجر با وقفه ای 25 ساله مجددا راهی بازار خواهد شد.

2009 Dodge Challenger R/T



در سال 2008 میلادی بود که خبر تولید نسل سوم و جدید داج چلنجر از سوی شرکت داج شنیده شد و این خودرو با تغییر بدنه و بروز رسانی راهی بازار شد و کماکان نیز در خط تولید قرار دارد.


2017 Dodge Challenger 392 Hemi Scat Pack




شایان ذکر است که  داج شرکت خودروسازی آمریکایی است، که در سال 1900 میلادی توسط جان فرانسیس داج و هوراس الجین داج تاسیس شد. این شرکت امروزه از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی کرایسلر به‌شمار می‌آید.


***شما می توانید فیلم سیر تحول این خودروی اسپرت و پرقدرت شرکت داج را از اینجا دانلود کنید.






مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: haber7.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران