کد خبر : ۱۱۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
مسئله سوخت به یک چالش جهانی تبدیل شده و همه شرکت‌ها به دنبال یافتن راهکاری برای رفع این چالش هستند. تولید خودروهای الکتریکی از جمله راهکارهای در دست اقدام است اما آئودی در همین میان به دنبال ساخت یک سوخت پاک با کمک انرژی آب است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، آئودی در حال کار بر روی یک پروژه هوشمندانه است تا بتوانند با استفاده از انرژی آب سوخت پاکی به نام e-diesel بسازد. این کارخانه به همراه شرکت GmbH به دنبال ساخت یک کارخانه جدید در سوییس است تا از این طریق با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر یک سوخت پاک و سالم را وارد بازار کند.

این نقشه به گونه‌ای تعریف شده تا سالانه ۴۰۰ هزار لیتر سوخت پاک از این کارخانه روانه بازار شود. همچنین آنها در نظر دارند تا در کنار گازوئیل سوخت‌های دیگر مانند e-gas‌ و e-petrol را نیز بسازند.

رینر منگولد، مدیر بخش توسعه محصولات پایدار در آئودی در مورد این پروژه گفت: به لطف فناوری‌های جدیدی که در اختیار ما قرار دارد می‌توانیم سوخت پاک مد نظرمان را در محیطی کوچک اما با کاربری بالا تولید کنیم. این سوخت جدید می‌تواند با همان زیرساخت‌های گذشته، بدون تولید ذره‌ای CO۲ فعالیت کند.

این سوخت از تبدیل انرژی آب به سوخت مصنوعی ایجاد می‌شود. در این میان با استفاده از معادلات شیمیایی سوخت مورد نظر به‌دست خواهد آمد. نکته جالب این پروژه این است که آئودی قصد دارد نخستین محصولات خود را تا انتهای سال آینده وارد بازار کند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران