کد خبر : ۱۱۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تولید خودرو و قطعه، توجه به تولید قطعات مهم خودرو که دارای تکنولوژی به‌روز است به‌صرفه‌تر از تولید خودرو و قطعات کوچک است.
به گزارش خودروکار، شهرام آزادی در رابطه با جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای طراحی و تولید قطعات اصلی خودرو همچون موتور و گیربکس در ایران، اظهار کرد: در جذب سرمایه‌گذاران خارجی و همکاری‌های بین‌المللی در راستای تولید خودرو یا تولید قطعات اصلی خودرو، تیراژ تولید نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

او ادامه داد: اگر حجم تولید خودرو در ایران در قراردادهای همکاری بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه باشد سرمایه‌گذاری در راستای تولید خودرو مقرون‌به‌صرفه است با توجه به آنکه محصولاتی که تیراژ اقتصادی ۱۰۰ هزار دستگاهی دارند مخاطبان آن‌ها قشر متوسط جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی کشور باید به سمتی سوق پیدا کند که نیازهای اصلی جامعه را رفع کند، خاطرنشان کرد: باید شرکت‌های ایرانی به زنجیره تأمین شرکت‌هایبین‌المللی بپیوندند و داخلی سازی قطعات خودرو به صورتی انجام شود که از قطعات کوچک جدا شده و به قطعات اصلی و ارزشمند نزدیک شویم.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: طبق قانون در ابتدای همکاری باید ۴۰ درصد خودرو داخلی سازی شود که پیشنهاد می‌شود ۴۰ درصد ارزش خودرو داخلی سازی شود، که این موضوع حجم سرمایه‌گذاری را کاهش داده و باعث می‌شود به زنجیره تأمین و تولید خودروساز بین‌المللی متصل شویم.

آزادی افزود: اتصال به زنجیره تأمین و تولید شرکت‌های بین‌المللی کیفیت قطعات تولید داخلی را افزایش می‌دهد و با توجه شرایط فعلی، تولید قطعاتی که طول عمر بیشتر و سطح تکنولوژی بالاتری همچون جعبه‌فرمان، سیستم ترمز، موتور و گیربکس دارند، نسبت به دیگر قطعات به‌صرفه‌تر و منطقی‌تر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محصولات شرکت های اروپایی که چند سالی بدون تولید بوده اند و در حال حاضر در اختیار چینی ها قرار گرفته است را باید چینی تلقی کرد، گفت: شرکت‌های چینی در سطح جهانی شرکت‌های بسیاری را در صنعت خودروسازی خریداری کرده‌اند و قاعدتاً بخشی از شرکت‌های خریداری شده در اروپا مستقر هستند و تکنولوژی اروپایی همچنان بر تولید و طراحی حاکم است که این موضوع عاملی شده تا تولید و خدمات کاملاً مطابق با استانداردهای اروپا و گذشته شرکت باشد.

او افزود: چینی‌ها در کنار خرید شرکت‌های قطعه سازی، شرکت‌های خدمات مهندسی که توان توسعه محصول را دارا هستند را خریداری کرده‌اند و این موضوع بر اساس یک سیاست درست در راستای ارتقا و توسعه صنعت چین صورت گرفته است.

این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: اما قطعه و خودرو تولیدی در چین که به نام محصولات اروپایی به ایران وارد می‌شود به طور کامل کیفیت و استانداردهای شرکت اصلی را ندارد و برخی از محصولات تنها نام شرکت اروپایی را یدک می‌کشند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران