کد خبر : ۱۱۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
خودروسازان بزرگ تاریخچه ای سراسر پیروزی و شکست های مختلف دارند که دانستن آن می تواند جذاب باشد. این خودروسازان برای آنکه همه از سرگذشت آن ها با خبرشوند موزه هایی را تاسیس کرده و نمونه کارهای خود را در آن قرار می دهند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، اگر علاقمند به خودرو باشید باید حتما سری به موزه مزدا در ژاپن بزنید و با تاریخچه جالب و پرفراز و نشیب این کارخانه آشنا شوید. این موزه در شهر هیروشیما قرار دارد که سرگذشت همین شهر نیز بسیار جالب است و مکان های مختلفی برای بازدید دارد. این شهر که خاطرات تلخ گذشته را فراموش کرده است، زادگاه گروه خودروسازی مزدا است و موزه این شرکت نیز در همین مکان واقع شده که در ادامه ویژگی های خاص آن را برای شما بیشتر شرح خواهیم داد.

اتاقی از موتورهای روتاری (دوار)



پیشرانه های روتاری یا همان دوار مزدا را شاید بتوان امضا این شرکت بر روی محصولاتش دانست. در موزه مزدا اولین چیزی که نظر مخاطبان را جلب می کند اتاقی بسیار جالب است که تمام پیشرانه های روتاری از ابتدا و از نمونه های آزمایشی تا جدیدترین نسخه آن حضور دارد. در این اتاق همچنین نمونه های شکافته شده و مشغول به فعالیت هم هستند تا از نزدیک نحوه کار کردن این پیشرانه را نشان دهد.

مدل 787B و پیشرانه شگفت انگیزش



 هیچ علاقمند به خودرویی را نمی توانید پیدا کنید که نامی از مزدا 787B و افتخار استثنایی آن چیزی نشنیده باشد. این خودرو تمام دنیا را شگفت زده کرد و در موزه مزدا می توان از نزدیک آن را لمس کرد. این خودروی مسابقه ای در سال 1991 با داشتن یک پیشرانه ۷۰۰ اسب بخاری نام ژاپن را به عنوان خودروسازی آسیایی که توانسته در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز به برتری برسد.

بونگو



در یک جمله باید گفت که مزدا با ساخت مدل «بونگو» توانست اثری مثبت بر صنعت خودروسازی ژاپن و نسل ون های کوچک بگذارد. این خودرو از روی مدل های دهه ۸۰ تویوتا برداشته شده بود اما داشتن یک پیشرانه متوسط و اندازه های قابل قبول آن باعث شد تا این خودرو خیلی زود در دل مردم جای خود را پیدا کند و به سطحی از محبوبیت برسد که نام آن به عنوان یک واژه برای تعریف ون های اندازه کوچک وارد فرهنگ ژاپن شود.

سه چرخه های استثنایی



تغییر حمل و نقل ژاپن از سنتی به دنیای مدرن و موتوری از چند جهت انجام شد اما یکی از موفق ترین آن ها سه چرخه های خاص مزدا به نام Mazdago بود. ساخت این موتور سه چرخه که برای حمل بار نیز از آن استفاده می شد در سال 1931 و بر اساس الهام از «ریکشو» آغاز شد. این موتورسیکلت های سه چرخه همچنین اولین وسایل نقلیه ای بودند که پس از انفجار بمب اتمی در هیروشیما تولید شدند.

اونوس، لاکچری دهه ۹۰



در دهه ۹۰ مزدا به دنبال آن بود تا خودروی لاکچری را وارد بازار جهانی کند و به همین سبب به سراغ مدل روتاری اونوس رفت. این خودرو از آخرین تکنولوژی های روز آن زمان برخوردار بود اما هیچگاه نتوانست از مرزهای ژاپن خارج  شود. در آن زمان این مدل با لکسوس و اینفینیتی رقابت می کرد و نمونه ای از آن را می توان در موزه مزدا مشاهده کرد.

تماشای خط تولید مزدا



شاید جالب ترین قسمت در بازدید از یک کارخانه خودروسازی، تماشای خط تولید و نحوه سرهم شدن هزاران قطعه ای است که یک خودرو را به وجود  می آورد. در بازدید از موزه مزدا می توانید از بخشی از خط تولید هم بازدید کنید. تمام خودروها بر روی یک خط تولید قرار دارند و افراد یکسانی آن ها را می سازند. شما می توانید ساخته شدن خودروهایی مانند: MX5، CX5، CX3‌ را در این موزه از نزدیک تماشا کنید.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : autoweek.com


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران