کد خبر : ۱۱۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 22 آبان ماه «خودروکار»؛
تایر یکی از مهمترین اجزای خودرو به حساب می آید و شاید بتوان را آن قلب دوم خودرو دانست. داشتن تایر خوب و مناسب لذت رانندگی را دوچندان کرده،‌ مصرف سوخت و احتمال بروز حادثه را کاهش می دهد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این زمان از سال، بسیاری از رانندگان به دنبال یافتن بهترین تایر برای فصول سرد هستند و قصد دارند تایرهای خود را متناسب با فصل تغییر دهند. با این حال برخی رانندگان دچار شک برای تعویض تایرهای خود هستند و آشنایی کامل با تفاوت ها ندارند.

بر اساس نظرات ارائه شده توسط رانندگان، تایرهای زمستانی و برفی هنگام حرکت چسبندگی بهتری را ارائه می کنند، همچنین ترمز کردن بر روی سطح لغزنده با این تایرها نیز کم خطرتر است. بررسی ها نشان می دهد که این نوع تایر از مدل تمام فصل عملکرد بهتری دارد و در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

تایرهای زمستانی معمولا با یک علامت برف و کوه بر روی لبه آن کاملا قابل تشخیص هستند. همچنین این نوع تایر غالبا تعداد بالاتری آج با فاصله‌های بیشتر دارند که بر روی یخ ایجاد چسبندگی کرده و اجازه نمی‌دهند خودرو از مسیر خود خارج شود. همچنین این عاج‌ها با در زمستان انعطاف پذیری خود را حفظ می کنند.

مدل هایی که بر روی آن خار یا میخ وجود دارد از مدل های معمولی بهتر هستند چرا که کاملا به برف و یخ چسبیده و کنترل خودرو را راحت تر می‌کنند. این نوع تایر ممکن است سرو صدای بیشتری ایجاد کند اما میزان هندلینگ و کنترل خودرو را افزایش می‌دهد.

آمارهای گرفته شده از این دو نوع تایر نشان می‌دهد که مسافت طی شده پس از ترمز کردن بر روی برف با تایرهای زمستانی ۹ متر و با تایرهای تمام فصل ۱۱ متر است. این عدد شاید تنها ۲ متر باشد اما در رانندگی سانتی مترها اختلافات را ایجاد می کنند و ۲ متر می‌تواند از یک فاجعه جلوگیری نماید.

با این تفاسیر اگر قصد دارید از تایرهای زمستانی برای خودرو استفاده کنید بهتر است هر چهار چرخ خود را به این نوع تایر مجهز کنید تا چسبندگی، کشش، شروع و توقف بهتری داشته باشید. همچنین این تایرها در جاده و هنگام پیچیدن جان شما را حفظ می‌کنند.

در نظر داشته باشید که این نوع تایرها خیلی زودتر از تایرهای تمام فصل خراب و اسقاط می‌شوند و به همان نسبت عملکردشان کم خواهد شد. در یاد داشته باشید که قبل از خراب شدن، این تایرها را تعویض نمایید. اگر در پایان هر زمستان، تایرهای خود را تعویض کنید، می‌توانید برای ۳ یا ۴ سال بدون مشکل از آن ها استفاده کنید.

شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد.


مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع :
msn.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران