کد خبر : ۱۱۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
رییس کانون کارفرمایان جایگاه داران سوخت کشور گفت:زمانی می توانیم بگوییم طرح برندینگ به طور کامل اجرایی شده که زنجیره سوخت از بخش تامین تا توزیع و عرضه در دست بخش خصوصی باشد.
به گزارش خودروکار، ناصر رییسی فر با بیان اینکه زمانی می توانیم بگوییم طرح برندینگ به طور کامل اجرایی شده که زنجیره سوخت از بخش تامین ( واردات و تولید محصول با کیفیت) تا بخش توزیع و عرضه در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، گفت: سه سال است که با وجود افزایش قیمت تمامی اقلام مصرفی سبد خانوار، نرخ بنزین ثابت مانده و دولت به بهانه های متفاوت برای جلوگیری از ایجاد جو روانی منفی در جامعه از افزایش نرخ این حامل انرژی جلوگیری می کند.

وی اجرای این طرح را به نوعی حرکت معکوس و از پایین به بالا در راستای اجرای خصوصی سازی دانست و ادامه داد: اجرای این طرح موجب می شود تا از سیستم کارمزدی به سمت دریافت حق الزحمه از مشتریان حرکت کنیم. این در حالی است که همچنان بخش تولید سوخت ( پالایشگاه ها) در دست بخش خصوصی واقعی نیست. از طرفی از آنجایی که هزینه تمام شده واردات بنزین بیش از نرخ فروش آن است، هیچ بخش خصوصی مایل به پذیرش چنین شرایطی نیست.

رییس فر همچنین به مشکلات متعدد بین جایگاه داران با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به عنوان نماینده دولت اشاره کرد و افزود: قراردادی که با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با جایگاه داران به منظور تامین سوخت آن جایگاه منعقد می شد به نوعی یک طرفه بود. به این معنا که اگر جایگاه دار به هر دلیلی قصد تغییر کاربری جایگاه خود را داشت چنین امری مقدور نبود. از طرفی کارمزدها با تاخیر یک ماهه و گاهی بیشتر به جایگاه داران پرداخت می شد. این در حالی است با عضویت در یکی از این ۷۰ شرکت دارای مجوز برای اجرای طرح برندینگ، جایگاهداران می توانند کاربری جایگاه خود را تغییر داده و همچنین کارمزد خود را دو تا سه روز پس از فروش سوخت دریافت کنند.

طبق گفته این فعال بخش خصوصی، در حال حاضر جایگاه داران که میزان فروش بنزین شان در ماه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر است، ۴۰ تومان برای هر لیتر بنزین کارمزد دریافت می کنند. در حالیکه جایگاه دارانی که میزان فروش بنزین شان به هر دلیلی کمتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر در ماه باشد، کارمزدی معادل ۵۵ تا ۷۰ تومان برای هر لیتر بنزین دریافت می کنند. با عضویت در طرح برندینگ از آنجایی که ویژگی این طرح پرداخت کارمزد تقریبا یکسان به تمام جایگاه داران است این افراد که به دلیل فروش پایین تر کارمزد بیشتری دریافت می کردند به تعبیری متضرر می شوند، اما بی شک در خلال انجام این طرح جدولی طراحی می شود که منافع هر دو دسته جایگاه داران تامین شود. البته عدم عضویت در این طرح بلامانع است.

رییس کانون کارفرمایان جایگاه داران سوخت کشور در پاسخ به این پرسش  که گفته می شود برخی از افراد فعال در طرح برندینگ اهلیت نداشته و حتی با برخی از اعضای شورای شهر جلساتی داشته اند، گفت:موافقم که برخی در حوزه انجام طرح برندینگ اهلیت ندارند. در مورد جلساتی که برخی با اعضای شورای شهر داشتند هم مطالبی شنیده ام اما اجازه بدهید صحبتی در این زمینه نکنم چرا که به طور عادی تحت فشارهایی قرار می گیرم. البته خودم به هیچ گروه و جناحی وابسته نیستم و همواره تلاش کردم به فعالیت حرفه ای خود خارج از فضای سیاسی بپردازم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اجرای طرح برندینگ در حال گذار است ادامه داد: متاسفانه نحوه اجرا و مزایای این طرح به نیکی تبیین نشد اما اکنون باید تلاش کنیم تا اجرای آن به خوبی انجام شود.


منبع: مهر

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران