کد خبر : ۱۱۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
مدیرعامل رنو – نیسان – میتسوبیشی ماه گذشته برنامه شش ساله این اتحاد سه گانه را مبنی بر تولید ۱۲ خودروی الکتریکی رونمایی کرد که نشان از دست پر این خودروسازان برای آینده دارد. این ۱۲ خودرو تحت برندهای رنو، نیسان و میتسوبیشی توسعه یافته و سپس به فروش خواهند رسید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نزدیک به یک دهه است که کارلوس گوئن به عنوان یکی از پرچمداران خودروهای الکتریکی در دنیا شناخته می شود و در تمام این مدت مورد حمله های مختلفی از سوی مخالفان قرار گرفته است با این حال هنوز در این صنعت با قدرت به جلو حرکت می کند. مدیرعامل شرکت خودروسازی رنو سال های پیش آینده را از آن خودروهای برقی دانست و اعلام کرد این نوع خودروها به زودی تبدیل به دغدغه خودروسازان می شوند اما کسی او را جدی نگرفت. وی همچنین پیش تر از تمامی رقیبانش سرمایه گذاری عظیمی در این حوزه انجام داد تا جدیتش را نشان دهد.

گوئن در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ عددی نزدیک به ۵ میلیارد دلار را تنها برای ایجاد خط تولید خودروهای الکتریکی و ساخت باتری اختصاص داد. این سرمایه گذاری برای دو خودروسازی رنو و نیسان بود که وی مدیرعامل آن ها است. در آن زمان بسیاری از کارشناسان این حرکت را بی فایده می دانستند.

این در حالی است که امروزه تقریبا تمام شرکت های دنیا درگیر تولید خودروهای الکتریکی شده اند. خودروسازانی مانند ب ام و، فولکس واگن، فورد، دایملر، جنرال موتورز، جگوار لند روور و ولوو در همین راستا نمونه هایی از خودروهای الکتریکی را ساخته و روانه بازار کرده اند. گوئن در این مورد می گوید: اهمیت خودروهای الکتریکی اکنون به خیلی ها ثابت شده و شرکت های بزرگ را می بینیم که حالا با عجله به سمت این وسایل نقلیه حرکت می کنند.

مدیرعامل رنو – نیسان – میتسوبیشی ماه گذشته برنامه شش ساله این اتحاد سه گانه را مبنی بر تولید ۱۲ خودروی الکتریکی رونمایی کرد که نشان از دست پر این خودروسازان برای آینده دارد. این ۱۲ خودرو تحت برندهای رنو، نیسان و میتسوبیشی توسعه یافته و سپس به فروش خواهند رسید. این خودروها همچنین به دنبال خود، مدلی های دیگر را نیز خواهند داشت که بعدا معرفی می گردند.

گوئن اعتقاد دارد که خودروسازان دیگر باید مسیر طولانی را برای رسیدن به تجربیاتی که اکنون این اتحاد سه گانه دارد، طی کنند. وی تجربیات ساخت خودروهایی مانند نیسان لیف و رنو زو که از سال 2010 و 2012 در حال تولید هستند را بسیار ارزشمند دانسته و آن را عاملی برای پیشتازی این شرکت ها می داند.

گوئن می گوید: اکنون ما می دانیم که مردم از خودروهای الکتریکی چه انتظاراتی دارند چرا که چند سالی است در این بازار حضور داریم. این تجربه به ما اجازه می دهد تا در شش سال آینده نسل بهتری از خودروهای الکتریکی را تولید و روانه بازار کنیم.

مدیرعامل رنو در ادامه صحبت های خود گفت: ۱۲ خودروی جدید ما به عنوان ریسک یا اولین سرمایه گذاری نیستند. این خودروها حاصل سال ها تجربه اند که برای بدست گرفتن بازار وارد رقابت می شوند و برای ما سود هم خواهند داشت. در بخش دیگری از برنامه ما آمده است تا در سال 2022 حداقل ۹ میلیون از خودروهای تولیدی سه شرکت متحد از ۴ پلتفرم مشترک استفاده کنند.

خودروی الکتریکی ۸ هزار دلاری یکی دیگر از برنامه های این شرکت برای آینده است که در حال حاضر در مرحله اجرایی به سر می برد. گوئن گروهی از مهندسین هر سه شرکت را برای طراحی یک خودروی الکتریکی ارزان کنار هم قرار داده که بر پایه رنو کوئید ساخته خواهد شد. این خودرو که نمونه های اولیه آن ساخته شده و قیمت ۸ هزار دلاری  خواهد داشت که در هند و برزیل به فروش می رسد.

گوئن تا امروز مورد حمله های متعددی قرار گرفته اما در تمام این مدت از خود دفاع کرد و حالا نتیجه تمام تلاش هایش مشخص خواهد شد وی اعتقاد دارد که احساس خوبی در اثبات راست بودن حرفش دارد. وی در سال 2008 هم اعلام کرده بود که هر خودروسازی که بازاریابی در حوزه خودروهای الکتریکی را آغاز کند پیروز خواهد بود.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : europe.autonews.com


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران