کد خبر : ۱۱۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
آمار منتشر شده نشان می‌دهد که همچنان یک سوم از خودروهای فولکس واگن آلاینده هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پس از رسوایی آلایندگی خودروهای فولکس واگن در سال 2015، این شرکت شروع به فراخوان خودروهای آلاینده و رفع این مشکل کرد اما بر اساس آمار منتشره همچنان یک سوم از خودروهای این شرکت درگیر این معضل هستند.

همچنین آمار نشان می‌دهد که فراخوان‌های این ماه فولکس واگن نسبت به ماه گذشته دو درصد کاهش یافته است.

تنها در انگلستان، تعداد 1 میلیون و 207 هزار و 152 دستگاه خودرو مجهز به دستگاه تقلبی آلایندگی بودند که در حال حاضر هنوز تعداد قابل ملاحظه‌ای از این خودروها دچار این مشکل هستند.

در میان تمامی زیر مجموعه‌های شرکت فولکس واگن، تنها شرکت اشکودا روند صعودی در رفع مشکل خودروهای معیوبش داشته و روند سایر زیر مجموعه‌ها رفته رفته کند شده و به نظر می‌رسد حتی در آینده به دست فراموشی سپرده شود.

یکی از مقامات سیاسی انگلستان در نامه‌ای به سازمان حمل و نقل اروپا این‌گونه نوشت: در حال حاضر بیش از دو سال از رسوایی فولکس واگن می‌گذرد و همچنان یک سوم خودروهای فولکس واگن فراخوان نشده و مشکل آن‌ها حل نشده است. با توجه به جدی شدن مشکل آلایندگی خودروها در اروپا، این موضوع نیز باید با جدیت بیشتری پیگیری و رفع شود.

همچنین سخنگوی سازمان حمل و نقل انگلستان گفت: دولت انگلستان تمامی اقدامات غیر قابل قبول فولکس واگن را با جدیت زیر نظر گرفته و سعی در بر طرف کردن آن‌ها دارد. این سازمان جلسات ماهیانه با نمایندگان فولکس واگن دارد تا از روند فراخوان‌ها و رفع مشکلات خودروهای آلاینده مطلع شود.

آلایندگی‌های ناشی از دی اکسید نیتروژن در خودروهای دیزلی، یکی از بزرگ‌ترین عوامل آلودگی در شهرهای مختلف اروپا هستند.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: گاردین

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران