کد خبر : ۱۱۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
خودروکار گزارش می دهد؛
خودروسازی در ایران علاوه برتامین نیاز خودرویی کشور، با هدف صادرات و حضور در بازارهای جهانی نیز ادامه دارد. حال این پرسش مطرح است که چه زمانی صنایع خودروسازی و قطعه سازی کشور می توانند با تولید خودروهای با کیفیت به بازارهای جهانی و رقابتی متصل شوند؟
به گزارش خبرنگار خودروکار، علیرضا پورحسنی- کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی برزمان اتصال خودروسازان و قطعه سازان به بازارهای جهانی به خودروکار می گوید: «اتصال این صنایع به بازارهای جهانی به تصمیمات مدیران ارشد و صنایع کشور بستگی دارد به گونه ای که باید وزراء و معاونان این بستر را برای افزایش کیفیت و ایجاد رقابت فراهم کنند».

به گفته او، مسئولان می توانند با درخواست از افزایش کیفیت برای خودروسازان و ایجاد قراردادهای جدید و خارج کردن برخی خودروها از خط تولید این فرصت را فراهم کنند تا صنایع خودروسازی و قطعه سازی به بازارهای جهانی متصل شوند.

پورحسنی اظهار می کند: به طور مثال دیگر زمان تولید و عرضه خودرو پژو 405 با مصرف سوخت بالا، خودرو سمند و دنا گذشته است چرا که این خودروها حرفی برای گفتن ندارند و باید خودروهای با تولیدات جدیدتر جایگزین این خودروها شوند.

این کارشناس صنعت خودرو می افزاید: در زمینه صنعت خودروسازی و قطعه سازی باید به این نکته توجه کرد که «خانه از پای بست ویران است»، چرا که صنعت قطعه سازی و خودروسازی در کشور با صنایع روز دنیا پیش نرفته است و دولت نیز با انحصاری کردن خودرو به این صنعت لطمه زده است.

به گفته پورحسنی،  در این میان صنعت خودروسازی چین که سابقه کمتری نسبت به ایران دارد، با سرعت نور از کنار صنعت خودروسازی ایران رد می شود. صنعت خودروسازی چین در تنوع تولید خودرو رو به افزایش است اما صنعت خودروسازی ایران همچنان درگیر تولید تیبا و پراید است.

او با بیان اینکه در حال حاضر قراردادهای مشترک با سایر کشورها می توانند راه را برای نزدیک شدن به بازارهای جهانی هموار کنند، اظهار می کند: بهتر است همکاری ایران با شرکت های خارجی به صورت طرح های مشارکتی و تحت لیسانس آن کشور باشد تا بلکه تحولی در صنعت خودرو دست یابد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران