کد خبر : ۱۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
معامله با دلالان خودرو به یک ترس برای خریداران تبدیل شده و بسیاری نمی دانند با این افراد چگونه باید سخن گفت. برخی مواقع با گفتن یک جمله به یک دلال ممکن است تمام معامله را برهم زده یا باعث سو استفاده فرد مقابل شوید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، برای آن که بتوانید خودروی مناسبی از یک فروشنده حرفه ای یا دلال خودرو خریداری کنید باید به مانند آن ها با کلمات بازی کرده و از گفتن برخی جملات پرهیز کنید. گاهی اوقات جملات اشتباه می توانند معامله را به ضرر شما تمام کنند. در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به برخی جملات کوتاهی که هرگز نباید به یک دلال خودرو بگوید. این مقاله به شما کمک می کند تا بهترین خرید ممکن را بدون ترس و به مانند یک خریدار حرفه ای انجام دهید.

*خیلی زیاد در مورد خودرو نمی‌دانم

فروشندگان همه چیز را در مورد یک خودرو می دانند. از موتور تا بدنه و شاسی را به خوبی می شناسند و با یک نگاه همه مشکلات را متوجه می شوند. با گفتن این جمله شما به آن ها اجازه می دهید تا اطلاعات را به گونه ای که خودشان می خواهند در شما وارد کنند نه آنطور که شما نیاز دارید. قبل از خرید حتما به صورت آنلاین اطلاعاتی از خودروی مورد نظر کسب کنید یا چند نکته فنی را بخوانید تا از سواستفاده کلاهبرداران جلوگیری شود.

*فقط دارم نگاه می‌کنم

اگر به یک نمایشگاه خودرو سر زده اید یا با فروشنده ای قرار ملاقات گذاشته اید پس حتما به دنبال یک خودروی مناسب هستید. به همین سبب از گفتن جمله «فقط نگاه می کنم» استفاده نکنید چرا که این جمله نشان می دهد شما اطلاعات چندانی از خرید آینده خود ندارید و بار دیگر به سراغ مورد اول خواهیم رفت که فروشنده همانطور که بخواهد و هر خودرویی که مد نظر خودش باشد را برای خرید پیشنهاد می دهد. پس بار دیگر این شما هستید که متضرر شده اید.

*به یک خودروی جدید نیاز دارم

اصلا به فروشنده یا دلال اجازه ندهید که از نیاز شما با خبر باشد. این جمله سیگنال هایی را به مغز فروشنده می فرستد تا هر جور هست شما را مجاب به خرید یک خودرو کند که شاید خیلی پایین تر از حد انتظارتان باشد. با گفتن این جمله شما دروازه پیشنهادهای مختلف را به روی خود باز می کنید و فروشندگان از نیازتان بر علیه شما استفاده خواهند کرد. اگر واقعا به خودرو نیاز دارید چند روزی را مرخصی گرفته و بیشتر به دنبال خودرو بگردید اما هیچوقت اجازه ندهید احساس نیاز خریدتان را با مشکل مواجه کند.

*این اولین خودرو/خودرو نو هست که میخرم

با گفتن این جمله خود را در مقابل بمبارانی از کلمات تخصصی و مختلف دلالان قرار داده اید که می خواهند اطلاعاتشان را همانطور که دوست دارند به شما وارد کنند. این جمله می تواند شما را در موضع ضعف قرار داده و اعتماد به نفس بیشتری برای معامله به دلالان خواهد داد. بهترین کار در هنگام خرید اولین خودرو همراه داشتن یک کارشناس است. همچنین خود را خیلی مشتاق خرید یک خودروی خاص نشان ندهید.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : msn.com


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران