کد خبر : ۱۱۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
صنعت خودروسازی سالیان سال است به فعالیت خود ادامه می دهد و در این مسیر پر فراز و نشیب، نقاط اوجی هم داشته که کل صنعت از آن تاثیر گرفته است. برای مثال خودروهایی در تاریخ خودروسازی هستند که باعث انقلاب در این صنعت شده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، اگر کارشناسان حوزه خودرو را زیر یک سقف جمع کنید و از آن ها در مورد تاثیرگذارترین خودروهای تاریخ بپرسید حتما به چند نام مشترک خواهید رسید که تقریبا همه متخصصین روی آن ها توافق دارند. برخی خودروها به قدری در این صنعت تاثیرگذار بوده اند که اثرات چشمگیر آن  ها را نمی توان نادیده گرفت. در ادامه به سراغ ۵ خودرویی می رویم که بیشتر کارشناسان آن ها را از جمله مهمترین محصولات این صنعت می دانند.

فورد موستانگ – ۱۹۷۴



موستانگ در سال 1964 برای اولین بار در نمایشگاه جهانی نیویورک معرفی شد و در همان روزهای ابتدایی دل طرفداران کارشناسان را بدست آورد. این خودرو به عنوان اولین تولید تماما موفق در صنعت خودروسازی شناخته می شود که بسیاری از خریداران از آن راضی بودند و نام و مدل آن همچنان در صدر تولیدات شرکت فورد است. این خودرو در ۱۸ ماه اول عرضه به فروش خیره کننده ۱ میلیون دستگاه رسید و روند تولید خودروهای قوی آمریکایی (Muscle) را تغییر داد.

تویوتا پریوس - ۲۰۰۴



سال ۲۰۰۴ که هیچکس به فکر انرژی تجدید پذیر یا استفاده از سوخت های پاک برای خودرو نبود اولین محصول تولید انبوه هیبرید توسط تویوتا رونمایی شد. این خودرو را می توان سرآغاز تمام تحولاتی دانست که این روزها نتایج آن را می توان در صنعت خودروسازی مشاهده کرد. پریوس راه را برای تولید خودروهای هیبرید و پس از آن خودروهای برقی در تاریخ باز کرد و شاید روزی با تغییر دگرگونی صنعت خودروسازی به اسطوره همیشگی خودروهای نسل جدید تبدیل شود.

فولکس واگن گلف جی تی آی – ۱۹۷۶



فولکس با معرفی گلف GTI انقلابی در صنعت خودروسازی به پا کرد که هنوز هم می توان آن را مشاهده نمود. این خودرو به عنوان سمبل و نماد اصلی خودروهای هاچبک در دنیا شناخته می شود. پس از این خودرو تقریبا تمام خودروسازان جهان به سراغ تولید هاچبک ها رفتند و بازار بزرگی برای این خودروهای کوچک و جوانانه ایجاد کردند. این خودرو در طول سال های متوالی پیشرفت های بسیاری را شاهد بوده است.

مزدا ام ایکس ۵ - ۱۹۸۹



این لیست بدون حضور مزدا و مدل تاریخ ساز MX-5 هرگز کامل نخواهد بود. این خودرو به عنوان بهترین خودروی اسپرت و راننده پسند تاریخ شناخته می شود چرا که کمترین شکایتی از آن در طول سال های تولیدش نشده. این خودرو همیشه مطمئن بوده و در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است. این خودرو همچنین یکی از پرفروش ترین خودروهای اسپرت در تمام دنیا نیز به شمار می آید.

بوگاتی ویرون - ۲۰۰۴



با هر استانداردی اگر در نظر بگیرید، ویرون یکی از بهترین خودروهایی است که در طول تاریخ ساخته و روانه بازار شده است. بوگاتی با معرفی ویرون یکی از مدرنترین و البته سریع ترین خودروهای تاریخ را عرضه کرد. این خودرو برای سال ها رکورد سریع ترین خودروی دنیا را با سرعت ۴۰۷ کیلومتر در ساعت در اختیار داشت و آغاز کننده راهی بود که امروز کونیگزگ، مک لارن و دیگر شرکت های از این دست طی می کنند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : wheels24.co.za


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران