کد خبر : ۱۱۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
«خودروکار» گزارش می دهد؛
پاپ فرانسیس، رهبر فرقه کاتولیک جهان به منظور کمک به مسحیان جنگ زده تصمیم به فروش هوراکان منحصر به فرد اهدایی لامبورگینی به واتیکان گرفته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ ایتالیا نه تنها به عنوان مهد سوپراسپرت سازی جهان بلکه به عنوان مهد و سرچشمه فرقه کاتولیک مسیحیت شناخته می شود. از این رو لامبورگینی زمانی نسخه ای استثنایی و منحصر به فرد به رنگ طلایی-سفید از مدل هوراکان را به کشور واتیکان، به عنوان مرکز دین مسیحیت جهان و رهبر آن پاپ فرانسیس پیشکش کرد.

حال با مشکلاتی که داعش در مناطق مختلف برای مسیحیان ایجاد کرده است و البته سلیقه نه چندان لوکس گرا پاپ فرانسیس، او تصمیم به فروش این نمونه انحصاری لامبورگینی گرفت تا هزینه آن در راستای کمک های خیرخواهانه و کمک به مسیحیان جنگ زده داعش به کار گرفته شود. 
یک نمونه لامبورگینی هوراکان قیمتی برابر با 236 هزار دلار دارد اما حال با وجود تقدیس شدن خودرو از سوی پاپ و امضایی که او بر خودرو نگاشته است انتظار می رود در مزایده قیمت بسیار چشمگیرتری را تجربه کند.

این اولین باری نیست که پاپ فرانسیس اقدام به فروش وسائل نقلیه گران قیمت به منظور کارهای خیرخواهانه می کند. بار دیگر در سال 2014 او دستور فروش یک دستگاه موتورسیکلت هارلی دیویدسن را به منظور کمک به بی خانمان های شهر رُم داده بود. هم چنین سال گذشته دستور داد تا تمام خودروهایی که او برای سفر به لهستان از آن ها استفاده کرده بود به منظور کمک به فراری های سوریه به مزایده گذاشته شوند. آن خودرو ها سه دستگاه فولکس واگن گلف به رنگ سرمه ای مزین به پلک شخصی پاپ بود.

مترجم خودروکار: مصطفی انیسی
منبع: CNBC.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران