کد خبر : ۱۱۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
رییس انجمن قطعه سازان در گفت و گو با «خودروکار» مطرح کرد؛
حضور قطعه سازان خارجی در کنار قطعه سازان داخلی آنگونه پررنگ شده است که برخی قطعه سازان داخلی نسبت به حضور خارجی ها نگران شده اند. اما رییس انجمن قطعه سازان کشور بر این باور است که حضور خارجی ها در ایران، راهی برای پیشرفت صنعت قطعه سازی کشور خواهد بود.
به گزارش خودروکار، رضا رضایی- رییس انجمن قطعه سازان کشور بر این باور است که اگر شرکت های قطعه سازی خارجی وارد بازار ایرانی نشوند و رقابت میان قطعه سازان داخلی و خارجی ایحاد نشود، قطعه سازان داخلی پیشرفتی نخواهند داشت.

او با اشاره به حضور پررنگ قطعه سازان خارجی همچون کره، چین، تایوان و آلمان در نمایشگاه بین المللی قطعات خودور به خودروکار می گوید: «حضور شرکت های قطعه سازی خارجی در نمایشگاه اخیر نشان از این دارد که ایران به عنوان بازار بالقوه قطعه سازی و خودروسازی نزدیک شده است».

به گفته او، در این میان با حضور قطعه سازان خارجی در کنار قطعه سازان داخلی، دو اتفاق رخ می دهد. یکی اینکه قطعه سازان داخلی با رقابت در افزایش کیفیت همراه می شوند و از طرفی دیگر حضور خارجی ها در صنعت قطعه سازی نوید بالقوه بودن بازار ایران را می دهد.

 رضایی اظهار می کند: «اگر در بازار قطعه سازی و خودروسازی، رقابت نباشد، محصول توسعه بازار نیز نخواهد بود. چرا که رقابت در همه تولیدات اعم از تکنولوژی و لوازم خانگی  نوید بخش افزایش کیفیت است، چه برسد به تولید خودرو و لوازم و قطعات مورد نیاز این صنعت.» 

رییس انجمن قطعه سازان کشور می افزاید: «در حال حاضر، خودروسازان مطرح در دنیا هر لحظه در پی ارتقا کیفیت محصولات  خود هستند و این امر باعث می شود تا ایران نیز با پیشرفت تولیدات خود در صنعت قطعه سازی به بازارهای جهانی نزدیک شوند.» 

به گفته او، این خودروسازان به دنبال افزایش کیفیت و ایجاد آپشن های جدید بر روی تولیدات جدید خود هستند و من معتقدم که اگر در داخل کشور رقابت نباشد، تولیدات با کیفیت نیز نخواهد بود.

نایب رییس انجمن قطعه سازان کشور با اشاره به اینکه اگر قطعه سازان داخلی از حضور خارجی ها در کشور و همکاری شرکت های خودروسازی داخلی با آن ها نگران هستند و براین باورند که حضور خارجی ها جای آن ها را تنگ می کند، ادامه می دهد: «شاید در نگاه اول، حضور خارجی ها در کنار قطعه سازان داخلی اینگونه به نظر آید و این اضطراب در راستای توسعه تکنولوژیک و دانش محوری باشد، اما باید فرصتی باشد تا قطعه سازان داخلی در این بازار رقابتی نسبت به افزایش کیفیت اقدام کنند. »

او می افزاید: حضور قطعه سازان چینی، تایوانی و کره ای در نمایشگاه امسال در کنار قطعه سازان داخلی چشمگیر بود، چرا که این نمایشگاه فرصت خلق ایده ها و تکنولوژی های جدید است.

به گفته رضایی، قراردادهای منعقد شده میان خودروسازان داخلی با رنو، پژو و سیتروئن پس از برجام باعث می شود تا قطعه سازان، تولیدات خود را در سطح جهانی عرضه کنند.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران