کد خبر : ۱۱۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
بازار فروش خودرو در اروپا همیشه در اختیار خودروهای سدان و استیشن بود اما از اواخر سال گذشته با بهبود کیفیت و افزایش مدل های شاسی بلند در بازار حالا به نظر می رسد که فروش این خودروها از سدان ها پیشی گرفته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مدل های جدید ولوو، مرسدس و آئودی در سال جدید باعث شده تا سگمنت خودروهای SUV یا شاسی بلند از سدان ها پیشی گرفته و به رتبه های برتر فروش برسد. آمارهای شش ماه نخست سال 2017 حاکی از آن است که فروش خودروهای شاسی بلند با رشد 23 درصدی به 242 هزار دستگاه رسیده است.

در آمار فروش هم اکنون ولوو با مدل XC60 پیشتازی می کند و پشت سر خود مرسدس بنز GLC و آئودی Q5 را می بیند. در همین حال میزان فروش خودروهای سدان و استیشن نیز در شش ماه نخست امسال رشد 13 درصدی داشته و به عدد 219 دستگاه رسیده است.

پیش بینی می شود که اگر فروش خودروهای شاسی بلند در سال جاری همینگونه ادامه دار باشد آن ها به فروش نیم میلیونی خواهد رسید که در تاریخ بی سابقه است. این آمار نسبت به میزان فروش سال گذشته که 409 هزار دستگاه در سال بود، اعلام شده است.

رونمایی و آغاز فروش ب ام و X3 در پاییز به میزان فروش امسال و همچنین فروش سال آینده کمک خواهد کرد. در نظر داشته باشید که بیشترین سهم از خودروهای شاسی بلند مربوط به دوبازار بزرگ اروپا یعنی آلمان و انگلستان می شود که 46 درصد از این میزان فروش را شامل می شوند.

در اروپا آلمان در صدر بازارهای شاسی بلند قرار دارد. پشت سر آن انلگستان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا رتبه های دوم تا پنجم را در اختیار دارند. نکته دیگری که درمورد دسته خودروهای شاسی بلند جالب است نبود مرسدس، آئودی و ب ام و در صدر جدول است. این دسته بندی تنها دسته بندی خودرویی دراروپا است که خودروهای لوکس این شرکت ها پرفروش نیستند.

آمار فروش را می توان از جدول زیر مشاهده کرد که ولوو XC60 که نسل دوم آن رونمایی شده به صدر جدول رفته و آئودی Q5 که ابتدای امسال رونمایی شد جایگاه خوبی در این جدول برای خود پیدا کرده است. همچنین میزان فروش ب ام و X3 به خاطر رونمایی از نسل جدیدش با کاهش همراه بوده است.



با ورود مدل جدید X3 به بازار این دسته بندی به عنوان تازه ترین و بهترین در سطح اروپا شناخته خواهد شد. همچنین حضور آلفارومئو استلویو، رنجروور ولار، جگوار F-Pace و مرسدس GLC کوپه جان تازه ای به این دسته بندی داده است. در حال حاضر پورشه ماکان، لکسوس NX و لندروور دیسکاوری اسپرت که در سال 2014 رونمایی شدند، قدیمیترین شاسی بلندهای پرفروش بازار هستند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران