کد خبر : ۱۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
نعمت زاده امروز به بازدید دومین خودروساز بزرگ مالزی یعنی پروتون رفت تا فعالین حوزه خودرو، خود را برای شنیدن یک خبر مهم خودرویی دیگر آماده کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، «پروتون» به ایران باز خواهد گشت. این خبری است که پس از سومین دیدار نعمت زاده از سایت های خودرویی منتشر خواهد شد. طی چند ماه گذشته، پس از بازدید وزیر صنعت از گروه صنعتی ماموت و سایت «بن رو» مشخص شده که هنگامی نعمت زاده که در بسیاری از رخدادهای مهم خودرویی ایران از جمله امضای قرارداد سایپا و سیتروئن غایب است، تن به این بازدیدها می دهد که بخواهد از شرایط محیطی طرف های مورد مذاکره قراردادها خودرویی آگاهی لازم را پیدا کند.

پس از دو دیدار قبلی او، خبر نهایی شدن مذاکرات ماموت با فولکس واگن آلمانی برای تولید خودروهای تجاری این برند در ایران و راه اندازی شهر خودرو البرز، منتشر شد و سایت «بن رو» نیز به عنوان آورده ایران، به جوینت ونچر مشترک با رنو پیوست.

حالا اینبار وزیر صنعت به مالزی سفر کرده و از خودروسازی «پروتون» که سابقه فعالیت و موفقیت در بازار ایران را داشته، بازدید کرده است. در حالی این بازدید صورت گرفته که عظیم خودرو، دو ماه پیش سایت تولید این خودروها را از شرکت زاگرس خودرو خریداری کرده و قصد دارد محصولات پروتون را به زودی در ایران تولید کند.

خبرها حاکی از نهایی شدن تفاهم اولیه این شرکت با دومین خودروساز بزرگ مالزی برای بازگشت به ایران است و بازدید وزیر صنعت نیز مهر تاییدی بر این بازگشت خواهد بود.

پروتون ویرا، پروتون جن-۲، پروتون واجا و پروتون ساگا از جمله محصولاتی بودند که تا سال 1391 روانه بازار ایران شدند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران