کد خبر : ۱۱۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
حراجی ها معمولا میزبان وسایل و اقلام خاصی هستند که مانند آن ها در دنیا کم پیدا می شود. برای مثال حراجی های هنری برای تابلوها یا آثار خاصی هستند که به ندرت در دنیا وجود دارند. در زمینه خودرو نیز حراجی های مختلفی در طول سال برگزار می شود که میزبان خودروهای خاص هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروسازی بریتانیایی آستون هیلی از جمله شرکت هایی است که در گذشته طرفداران بسیاری داشت و خودروهای مختلفی را روانه بازار کرد. در این میان البته یک نمونه خاص هم تولید کرد که فقط یک نمونه از آن در دنیا وجود دارد.

این خودرو در سال 1958 تولید شد و حاصل تفکرات یکی از مدیران این مجموعه خودروسازی بود. آن ها به دنبال خودنمایی بودند و تولید یک خودرو با طلای ۲۴ عیار می توانست تمام توجهات را به خود جلب کند. با این حال ساخت این خودرو در ابتدا مورد تایید مدیر شرکت قرار نگرفت اما «کین گرگوری» که ایده اولیه را داده بود توانست برای آن یک خریدار پیدا کرده و کار ساخت آن را آغاز کند.


این خودرو که مدل A H 100-6 است در آن سال ها توانست باعث رشد شرکت شده و نام آستون هیلی را بر سر زبان ها بیاندازد. در محصول نهایی یک رنگ سفید بر روی خودرو زده شد و تمام اجزای آن که به رنگ استیل یا کرومی بود با طلا پوشانده شد و حتی عقربه های کیلومترشمار هم از طلا هستند. این خودرو در آن زمان توسط روزنامه دیلی اکسپرس خریداری شد و چند هفته ای در دید عموم قرار گرفت.



در سال 1958 هیلی قبل از ساخت این خودرو، هزینه آن را دریافت کرده بود و پس از تحویل آن نیز با تبلیغات گسترده به یک برند معروف تبدیل شد. این خودرو هفته آینده در یک حراجی در نیویورک به فروش خواهد رسید و قیمت پایه برای آن 350 هزار دلار در نظر گرفته شده که احتمالا تا 550 هزار دلار هم خواهد رسید.



مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : Jalopnik.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران