کد خبر : ۱۲۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
«خودروکار» بررسی کرد؛
بازار خودروهای زیر 100 میلیون بسیار پرطرفدار است و با توجه به ترافیک شهری، هاچبک‌ها گزینه‌های مناسبی برای رفت و آمد شهری هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مصرف سوخت کم، ابعاد کوچک و قیمت کم‌تر نسبت به سدان‌ها، از مزیت‌های هاچبک‌ها هستند. در این گزارش هاچبک‌های زیر 100 میلیون تومان در بازار ایران بررسی اجمالی می‌شوند تا مشخص شود که نقاط قوت و ضعف این خودروها کدام است:

1- رنو ساندرو:
با وجود ظاهری قدیمی، ساندرو به دلیل داشتن پیشرانه قدرتمند (1.6 لیتر) و فضای نسبتا خوب، با استقبال خوبی در بازار ایران مواجه شد. از نظر آپشن و امکانات هم می‌توان ساندرو را در دسته خودروهای اقتصادی دسته بندی کرد؛ در واقع از نظر آپشن نمی‌توان انتظار زیادی از این خودرو داشت و از دیگر نقاط ضعفش هم مصرف سوخت نسبتا (8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) بالا نسبت یه همرده‌های خودش و همچنین طراحی داخلی و ظاهری قدیمی اشاره کرد. 


2- پژو 207i:
پژو 207 جدید از جمله محصولات ایران خودرو است که در میان جوانان طرفداران زیادی دارد. این خودرو بر اساس استانداردهای روز طراحی شده است. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به مصرف سوخت کم (6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر)، توان پیشرانه بالا (105 اسب بخار) و داشتن چهار ستاره کیفی اشاره کرد. یکی از نکات مثبت این خودرو نسبت به برادر کوچک‎‌تر خودش یعنی پژو 206، اضافه شدن صفحه نمایش و همچنین امکان کنترل سیستم صوتی و همچنین پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی از روی فرمان است. همچنین مواد به کار رفته در اتاق 207 با کیفیت‌تر از 206 است.


3- هیوندای i20:
هیوندای i20 یکی از محصولات موفق هیوندای در کلاس خودروهای هاچبک است که طرفداران بسیار زیادی در بازار جهانی پیدا کرد. شاید قیمت این خودرو کمی زیاد به نظر برسد اما هنگامی که به آپشن‌ها و امکانات رفاهی نگاه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که با توجه به این ویژگی‌ها، این قیمت چندان هم بی دلیل نیست. چراغ روشنایی در روز، صفحه نمایش 7 اینچی، دوربین دنده عقب، سیستم صوتی با 6 بلندگو و آینه‌های برقی مجهز به گرم کن از جمله آپشن‌های این خودرو است. همچنین هیوندای i20 در تست ایمنی تصادفات یورو انکپ توانسته 85 درصد ایمنی سرنشینان را به خود اختصاص دهد.

این خودرو دارای یک پیشرانه 1.4 لیتری با حداکثر توان 100 اسب بخار است.


4- میتسوبیشی میراژ:
میتسوبیشی میراژ یکی از محصولات وارداتی است که با طراحی به روز و زیبا دل بسیاری از طرفداران خودروهای هاچبک را برده است. این خودرو دارای یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ است که قدرتی معادل 79 اسب بخار تولید می‌کند که نسبت به سایر خودروهای لیست به طور چشمگیری کم‌تر است. اما نکته مهم اینجا است که مصرف سوخت این خودرو هم ار تمامی رقیب‌های خودش کم‌تر است و تنها 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. امکاناتی مانند صفحه نمایش، گرم‌کن صندلی، فرمان تمام الکتریکی و آینه‌های مجهز به گرم‌کن از جمله امکانات این خودرو ژاپنی است.


*در میان این چهار خودرو هاچبک، پژو 207 کمترین قیمت، طراحی به روز و کیفیت ساخت خوبی در میان خودروهای تولید داخل دارد. رنو ساندرو  طراحی قدیمی اما پر قدرت‌ترین پیشرانه را در میان این 4 خودرو دارد. هیوندای i20 دارای ظاهری دلربا و آپشن‌های قابل قبول است موجب می‌شود تا سرنشینان از رانندگی و بودن در خودرو لذت ببرند. میتسوبیشی میراژ هم دارای پایین‌ترین میزان مصرف سوخت، طراحی زیبا و همچنین آپشن‌های متعدد است که قیمتی پایین‌تر اما پیشرانه‌ای ضعیف تر نسبت به هیوندای دارد.



خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران