کد خبر : ۱۲۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
معاون وزیر صنعت در گفت گو با «خودروکار» تایید کرد؛
هفته پیش بود که مردان اول صنعت خودروی ایران به پاریس سفر کردند. در همان زمان یکی از دلایل این سفر بازبینی قرارداد رنو به دلیل در اختیار قرار نگرفتن سایت «بن رو» برای تولید به قرارداد رنو عنوان شد و حالا معاون وزیر صنعت این موضوع را تایید می کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، از یکسال پیش که پیش نویس قرارداد ایدرو و رنو در پاریس به امضا رسید، سایت «بن رو» که متعلق به شرکت سایپا بود به عنوان آورده طرف ایرانی در این قرارداد لحاظ شد. اما به فاصله اندکی زمزمه هایی مبنی بر مقاومت سایپا در واگذاری این سایت پیچید، گرچه هیچ گاه خبر رسمی در این زمینه منتشر نشد اما زمانبر شدن امضای قرارداد نهایی و سپس نبود هیچ نوع اقدام عملی در جهت اجرایی شدن قراداد رنو که حالا به قراردادی سه جانبه میان ایدرو، هولدینگ ناصح و رنو تبدیل شده بود، گواهی حقیقت این ماجرا را می داد.

سرانجام هفته گذشته پس از گذشت بیش از سه ماه از امضای قرارداد نهایی با رنو، هیأتی از سوی وزارت صنعت ایران برای بازبینی قرارداد رنو به فرانسه سفر کرد. در این سفر منصور معظمی- رییس هیات عامل ایدرو، محسن صالحی نیا-معاون امور صنایع وزارت صنعت و امیرحسین قناتی- مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت حضور داشتند.

اکنون پس از بازگشت این هیات از فرانسه، محسن صالحی نیا تایید می کند که در واگذاری سایت بن رو به رنو، مشکلاتی وجود دارد.

او در این زمینه به خبرنگار خودروکار می گوید: «بحث هایی در این زمینه وجود دارد که سایت بن رو با چه شرایط و کیفیتی در اختیار این قرارداد، قرار بگیرد اما بحث کلان جوینت ونچر در حال نهایی شدن است.»

صالحی نیا در پاسخ به اینکه آیا ایران به یکی از هاب های رنو در منطقه تبدیل خواهد شد؟ اظهار می کند: «اگر این قرارداد به مقصد نهایی خود برسد، هاب تولیدی سه محصول رنو در ایران خواهد بود.»

اکنون با توجه به تغییرات مدیریتی در سایپا که یکی از دلایل آن مقاومت در واگذاری سایت بن رو عنوان می شود، باید منتظر ماند و دید که این مشکل برطرف شده یا رنویی ها برای تولید در ایران به سایت تولیدی دیگری کوچ خواهند کرد.

گزارشگر: عسل داداشلو

انتهای پیام/
برچسب ها: خودرو ، رنو ، بن رو
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران