کد خبر : ۱۲۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تولید صادرات محور و حضور در زنجیره تولید خودرو در سطح جهانی، صنعت خودروسازی را توسعه می‌دهد.

به گزارش خودروکار، حسن کریمی سنجری اظهار کرد: تعداد منطقی و قابل‌ قبول قراردادهای همکاری صنعت خودرو با خودروسازان خارجی به سیاستها و اهداف برنامه‌ریزی‌ شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بستگی دارد.

او افزود: اگر هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری تنها پوشش نیاز داخلی است، گفته رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره کافی بودن شش قرارداد خودرویی با شرکتهای خارجی برای سال جاری، کاملاً درست است.

وی اظهار کرد: هدف‌گذاری صنعت خودرو بر روی کاغذ بر آن بود تا ایران در منطقه به یکی از مراکز مهم صادراتی تبدیل شود و برای این مهم باید قراردادهای مهمی در صنعت خودروسازی به امضا برسد تا در کنار تولید در داخل و رفع نیاز بازار داخلی، تولید با هدف صادرات در ایران صورت گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو با تأکید بر اینکه تولید در داخل و صادرات محصول از ایران دستاوردهای مهم اقتصادی به همراه دارد، گفت: صنعت خودروسازی کشور باید در زنجیره تولید خودرو جهان قرار بگیرد و می‌توان برای دستیابی به این مهم در قالب تولید قطعه و خودرو برنامه‌ریزی کرد.

او ادامه داد: برای حضور در زنجیره تولید خودرو در سطح جهانی باید قراردادهای صادرات محور منعقد شود. صنعت خودرو برای آنکه به توسعه برسد باید در جنبه‌های مختلف به‌خصوص تحقیق و توسعه، مونتاژ و قطعه‌سازی رشد قابل‌توجهی را به ثبت برساند و برای دستیابی به این اهداف نباید تنها به تولید در راستای رفع نیاز داخلی توجه شود.

سنجری خاطرنشان کرد: اگر هدف نهایی صنعت خودرو تولید صادرات محور است، برای دستیابی به این مهم نیاز به تولید خودروی با کیفیت و ارزان داریم. زمانی محصول ارزان تمام می‌شود که تولید قطعه در کشور با کیفیت مناسب رشد کرده و از سوی دیگر در زمینه تولید خودرو برای بازارهای جهانی در زمینهٔ تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران