کد خبر : ۱۲۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
«خودروکار» گزارش می دهد؛
عمر حضور پژو در ایران به بیش از دو دهه می رسد، گرچه پژوهایی پس از چند سال غیبت در بازار، هنگام بازگشت تلاش کردند با دست پرتری به ایران بازگردند اما همچنان تصور مشتریان از این برند، تولید خودروهای ارزان قیمت و کم آپشن است ولی حالا پژو خودروی ۵۰۸ را وارد ایران کرده که تصور شما را نسبت به این برند تغییر خواهد داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروی ۵۰۸ به تازگی از سوی شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) وارد ایران شده است. این سدان متفاوت که به قول مدیران فرانسوی این شرکت بهترین سدان پژو در این سگمنت است، به صورت محدود وارد بازار ایران شده و با قیمت ۱۸۵ میلیون و البته با تسهیلات جذاب ایکاپ با بازپرداخت دوساله به فروش می رسد.

پرچمدار سدان های پژو چگونه است؟
خود پژوهایی ۵۰۸ را بهترین سدان خود در این سگمنت قیمتی می دانند. این محصول که شهریور ماه امسال به صورت محدود روانه بازار ایران شد، در حقیقت محصول سال ۲۰۱۱ اما فیس لیفت شده سال ۲۰۱۴ است. این سدان تقریبا لوکس ظاهری قابل قبول دارد اما طراحی ظاهری آن کمی بلاتکیف به نظر میرسد. جلو پنجره، رینگ و دی لایت های ۵۰۸ از جمله نقاط تمایز آن با سایر محصولات رقیب در این سگمنت به شمار می رود. 508 های ایکاپ از تریم GT Line هستند که تفاوت های ظاهری چون جلو پنجره کرومی با خط های عمودی و افقی، لوله های اگزوز دوقلو با تریم مشکی، لوگوی GT LINE روی بدنه، پوشش دسته دنده چرم با دوخت قرمز راشامل می شوند.

داخل کابین ۵۰۸ اما، به شما نشان می دهد که پژوهایی واقعا تصمیم به تغییر در تولید محصول گرفته اند. سیستم مولتی مدیا با نمایشگر 7 اینچی لمسی، تهویه اتومات چهارگانه، طراحی جالب کیلومتر شمار که البته بیننده را کمی به یاد سبک طراحی کیلومتر شمار محصولات فورد مانند ماستنگ و سری F می اندازد، دوربین دنده عقب، هشدار دهنده نقطه کور، ماساژور صندلی راننده و در کل طراحی جالب و متفاوت داشبورد این خودرو از جمله امکاناتی ست که در سایر محصولات پژو در یک یکیج قابل مشاهده نیست.

نکته دیگری که می توان از داخل کابین پژو ۵۰۸ گفت، این است که برای هرچیزی یک دکمه تعبیه شده و البته دسترسی به بعضی از آنها برای راننده راحت نیست. مثلا ترمز دستی این خودرو، در سمت چپ راننده و پشت فرمان تعبیه شده که گرچه به دلیل وجود ترمز اتوماتیک در حالت پارک و راه افتادن در حالت درایو با فشردن پدال گاز، راننده خیلی به آن احتیاج پیدا نمی کند.

قلب تپنده
508 از پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ 1.6 لیتری توربوشارژ پاشش مستقیم رایج گروه PSA دارای استاندارد آلایندگی یورو 5، به قدرت 163 اسب بخار در دور 6000 و گشتاور 240 نیوتون.متر در دور 1400 بهره می گیرد که به کمک گیربکس الکترونیکی اتوماتیک 6 سرعت، این نیرو به محور جلو منتقل می شود. از آنجایی که در 508 از سیستم کمکی فرمان الکتروهیدرولیک استفاده شده است، نیرو تولیدی موتور تنها صرف به حرکت در آوردن خودرو می شود.

با مد نظر داشتن وزن خالص 1485 کیلوگرمی این 508 قادر است در 8.9 ثانیه به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت دست یابد. این درحالی است که مصرف سوخت متوسط آن برابر 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده که از میانگین حداکثر 9.8 و حداقل 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر شهر و جاده حاصل می شود.

۵۰۸، پیچ های چالوس را فتح کرد
پرچمدار سدان های پژو، هفته گذشته در اختیار خبرنگاران ایرانی برای تست در جاده پرپیچ و خم چالوس قرار گرفت. از ابتدای مسیر اولین نکته ای که توجه راننده را به خود جلب می کرد، قدرت کنترل و پایداری ۵۰۸ بود.

این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ توانمندی بسیار خوبی در پیمودن جاده داشت و هماهنگی گیربکس با موتور کاملا مشهور بود.

در داخل این سدان شما صدای بیرونی را در صورت بسته بودن شیشه ها احساس نمی کنید اما برای آنها که از شنیدن صدای موتور در همگام تعویض دنده لذت می برند می توانند با قراردادن در حالت اسپرت که در کنار دنده به صورت غیرمعمول برای آن دکمه ای خارج از سیستم دنده، تعبیه شده، از این صدا در حالت رانندگی لذت ببرند و تعویض دنده را احساس کنند.

نقطه قوت پژو ۵۰۸ را می توان پایداری این خودرو در هر نوع پیچی تلقی کرد. اگر شما با سرعت ۱۰۰ کیلومتر هم با این خودرو در پیچ ها حرکت کنید لحظه ای کنترل فرمان و خودرو را از دست نخواهید داد، البته سرنشینان عقب این خودرو قطعا مثل شما لذت نخواهند برد.

آپشن های ایمنی و رفاهی
از جمله سایر آپشن های 508 ایکاپ می توان به 6 کسیه هوا، طیف کامل خانواده سیستم های کنترل پایداری، ورود و استارت بدون کلید، صندلی های برقی، تنظیمات حافظه دار صندلی، ماساژور صندلی راننده، تنظیم گودی کمر برقی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی های چرم کلاسیک مدل GT طرح ناپا ترامونتان با دوخت قرمز، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سیستم نمایشگر هدآپ رنگی (HUD) با تنظیم نور و ارتفاع دید که بسیار دور از دسترس راننده قرار گرفته است، سنسور کاهش باد لاستیک، سنسور پارک عقب و جلو، سنسور نور خودکار (اتولایت)، نوربالای هوشمند (اسمارت بیم) اشاره کرد.

۵۰۸ در قیاس با رقبا
رقبای قیمتی این سدان در بازار ایران کیا اپتیما و رنو تلیمسان هستند، دو خودروی محبوبی که توانسته اند رضایت مشتریان ایرانی را به طور کامل جلب کنند.

پژو ۵۰۸ گرچه خیلی عقب تر از این دو خودرو نیست اما باید دید  که می تواند با آنها رقابت کند. تنها دلیلی که می تواند آینده موفقی را برای ۵۰۸ رقم بزند عرضه آن توسط شرکت ایکاپ -که پشتوانه ایران خودرو را دارد- است. ضمن اینکه ایکاپ شرایط فروش جذابی را برای این خودرو در نظر گرفته که طبیعتا سهم بازار پرچمدار سدان های پژو را در ایران بیشتر خواهد کرد.

















خبرنگار خودروکار: عسل داداشلو

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران