کد خبر : ۱۲۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
"خودروکار" گزارش می دهد؛
بازار خودروهای وارداتی قبل از اینکه به چاله بسته بودن سایت ثبت سفارش برسد، از پیچ های بسیاری عبور کرد و در این بین این رنو بود که در سینه کش رقابت شرکتهای وارداتی توانست خود را از بقیه جدا کند و تا رتبه اول از تمام رقبا سبقت بگیرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در سالهای اخیر گرچه سهم بازار خودروهای وارداتی رشد قابل توجهی نسبت به رقبای داخلی نداشته اما توانسته با حضور شرکتها و برندهای مختلف خودرویی جهان بازار متنوعی را ایجاد کند، تا جایی که لیگ فروش شرکتهای واردکننده خودرو با تیم های مختلف و البته برندهای خوش نام، رقابت تنگاتنگی را شکل داده و به یک لیگ جذاب تبدیل شده است.

در این بین رقابت اصلی بین برندهای قدیمی و خوش سابقه در بازار ایران بیش از دیگر رقبا به چشم می آید، آنجایی که تویوتا با اتکا به نام پرآوازه خود پا به میدان گذاشته و از سوی دیگر شرکتهای کره ای که خوب توانسته بودند خودشان را در بازار ایران جا بیاندازند و بعد از هیوندای و کیا حالا نوبت به جوان خوش فروش و کوچک سانگ یانگ رسیده بود تا در بازار ایران رژه برود.


در این لیگ پر مهره رنویی ها هم با سبقه طولانی و با اتکا به کیفیت بالای محصولاتشان یکی از مدعیان قهرمانی در این لیگ بودند.

دوئل خودروهایی در سال 96 و درست در زمانی که برجام دست و بال همه شرکتهای خودرویی را بازتر از گذشته کرده بود آغاز شد، اما در این جاده شاید کمتر کسی تصور می کرد رنو بتواند با پشت سر گذاشتن تمام رقبا در جاده وارداتی ها یکه تازی کند.

آمار فروش شش ماهه گذشته بازار خودروهای وارداتی نشان می دهد که پنج محصول رنو در صدر پرفروش ترین خودروهای این بخش از بازار قرار دارند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی انجمن واردکنندگان خودرو، در شش ماهه نخست سال جاری شرکت نگین خودرو با واردات برند رنو، رتبه یک واردات خودرو را در کشور از آن خود کرد. نگین خودرو با کسب 32 درصد سهم واردات در شش ماهه نخست سال 1396 رشد چشم گیر 20 درصدی سهم بازار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته را به همراه داشته است.

در کنار حمایت های رنو پارس و سرمایه گذاری بزرگ هلدینگ ناصح برای یکی از زیر مجموعه های خود یعنی نگین خودرو، شاید نقش پررنگ مدیرعامل این شرکت که سابقه فعالیت در شرکت های ایران خودرو، ایساکو، ایرتویا و ... را دارد کاملا به چشم بیاید.


جمشید حسینی را می توان به عنوان یکی دیگر از عوامل موفقیت رنو در بازار ایران عنوان کرد، این یک دست آورد فوق العاده برای مدیری است که خودش سابقه مدیریت در خودروسازی های دولتی و خصوصی را دارد و امروز در رنو به دنبال ثبت رکوردهای جدید می گردد.

بازاریابی نوین و شناخت دقیق رقبا یکی دیگر از ویژگی های موفقیت نگین خودرویی ها در بازار خودروهای وارداتی بود، جایی که تبلیغات هدفمند، حضور موثر در رسانه ها و تهیه و انتشار اخبار مناسب از دیگر ویژگی های نماینده رسمی رنو در ایران بود.

نگین خودرو در کنار استفاده از تمام این مزیت ها، شو روم های زیادی را هم به شبکه نمایندگی های خود در سراسر کشور اضافه کرد و توانست با طراحی خاص و متفاوت شو روم ها، حضور چشمگیر در شهرهای مختلف و استفاده از تور مجازی تست خودروهای جدید و متنوع خود تا حدود زیادی در عرصه بازاریابی و فروش متفاوت عمل کند.

از دیگر فاکتورهای مهم موفقیت نگین خودرو در سالهای اخیر، انتخاب محصولات جدید و زیبای رنو بود که از طراحی متفاوت و لوکسی بهره می برند و این هم در سایه دوراندیشی مدیران آن شرکت و شناخت مناسب آنها از بازار خودرو ایران و سلیقه مشتریان نشأت گرفته شده بود.

نگین خودرو شاید این روزها بیش از گذشته به اقتدار ژنرال خود بنازد، آنجایی که پیچ های تند بازار خودروهای وارداتی فقط نیاز به یک مدیر کار بلد دارد تا جاده را خوب بشناسد و بدون تکان خوردن آب در دل سرنشینان، خودروی خود را به مقصد برساند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران