کد خبر : ۱۲۱۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛
اولین محصول مشترک شرکت خودروسازی سایپا و سیتروئن رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شب گذشته از خودروی C3  که محصول مشترک سایپا و سیتروئن است، رونمایی شد و قرار است این خودرو با تولید 200 هزار دستگاه در سال اول در کارخانه سایپا کاشان مراحل تولید را آغاز کند.

در این مراسم فریبرز شهباز( مدیر عامل سایپا-سیتروئن) و یان مارتین( قائم مقام سایپا-سیتروئن در ایران) به عنوان نمایندگان سایپا و سیتروئن به معرفی این محصول پرداختند.

به گفته نماینده ایرانی این محصول، قیمت این خودرو در دنیا بین 12 تا 20 هزار یورو قیمت گذاری شده که البته C3های این رده قیمتی، دارای موتور 1600 توربو نیستند که هنوز قیمت مشخص عرضه این محصول در ایران مشخص نشده است.

به گفته نماینده سیتروئن در ایران، این محصول جهانی به دلیل بازار مناسب ایران قصد دارد مادام العمر با ایران همکاری داشته باشد. همچنین سایپا سیتروئن طی سال‌های 97 و 98 سه محصول عرضه خواهد کرد و بنا به اعلام مدیران این شرکت برنامه ریزی برای تولید سالانه 200 هزار دستگاه خودرو صورت گرفته است.

در ادامه فریبرز شهباز، مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن گفت: سیتروئن ٥٠ درصد از کارخانه کاشان را خریداری کرده و برای تولید ٣ محصول در رده های مختلف، ٣٠٠ میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است.

او با اشاره به توانمندی قطعه سازان داخلی در تولید قطعات اشاره کرد و گفت: قطعه سازان ایرانی در چرخه تولید این خودروها نقشی کلیدی خواهند داشت و از ماه ها پیش مذاکرات جدی مان با قطعه سازان ایرانی به منظور تولید قطعات خودروهای مشترک سایپا سیتروئن مطابق استانداردهای سیتروئن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نیمه اول سال ٩٧ این خودرو در خط تولید سایپا سیتروئن قرار می گیرد و در نیمه دوم سال 97 به تولید انبوه خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در صورت وجود شرایط مناسب، تولید این محصول به ٣٥ هزار دستگاه در سال برسد و 30 درصد از این خودرو در برنامه صادرات قرار دارد که در این صورت ایران به عنوان هاب منطقه ای سیتروئن محسوب می شود.

در ادامه یان مارتین قائم مقام فرانسوی سایپا سیتروئن گفت: شرکت سیتروئن فرانسه به ایران به عنوان یک شریک بلند مدت نگاه می کند.

این مدیر فرانسوی شرکت سایپا سیتروئن یادآور شد: سیتروئن سابقه همکاری ۵۰ ساله با سایپا دارد و در تولید ژیان و زانتیا تجربه خوبی از همکاری با ایران داشتیم و به همین علت تصمیم گرفتیم در ایران سرمایه گذاری کنیم.

یان مارتین با اشاره به اینکه بازار ایران یکی از بازارهای مهم برای سیتروئن محسوب می شود گفت: برنامه ریزی ما تولید 3 محصول با ایران و صادرات آن به بازارهای منطقه است.

در این مراسم از محصول مشترک این سایپا سیتروئن رونمایی شد.











انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران