کد خبر : ۱۲۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
هر ساله در انتهای سال آمارهای مختلفی از سوی شرکت های تولیدکننده خودرو یا شرکت های فروش ارائه می شود که نشان می دهد کدام خودروها بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار گرفته و کدام یک با شکست مواجه شده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، دانستن این نکته که چه خودرویی در سگمنت مخصوص خود توانسته به پیروزی برسد و بر دیگر رقبیان غلبه کند برای همه علاقمندان به این صنعت جالب خواهد بود.

 این آمارها برای خودروسازان نیز ارزش بالایی دارد چرا که این شرکت ها می توانند آینده محصولات خود را تنظیم کرده و ضرر کمتری از نظر مالی در سال های آینده داشته باشند. مجله فوربس در آخرین مقاله خودرویی خود نگاهی به بازنده ها و برندهای بازار خودرو در سال 2017 داشته که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

خودروهای فوق کوچک (Subcompact)

این دسته بندی در سال 2017 شامل خودروهای بسیار بد متعددی بود و به همین سبب بیشترین سقوط فروش را تجربه کرد. تمام خودروهای این دسته بندی با میانگین 16.4 درصدی سقوط فروش همراه بودند. تویوتا یاریس iA ا معدود خودروهایی بود که در سال 2017 توانست رشد فروش را تجربه کرده و 28.7 درصد افزایش داشته باشد. این در حالی است که کیا ریو به واسطه طراحی جدیدش در سال 2018 سقوط چشمگیر 47.6 درصدی را تجربه کرد.

خودروهای کوچک (Compact)

در حالی که در ماه 11 سال میلادی به سر می بریم میزان میانگین فروش این دسته بندی 5.3 درصد سقوط داشته و احتمالا شاهد رشد آن نخواهیم بود. در این میان سوبارو با مدل ایمپرزا توانست رشد فروش 48.3 درصدی را تجربه کند. در مقابل اما هیوندای با مدل جوان پسند ولوستر کوپه با مشکل مواجه شد و شاهد سقوط 52.9 درصدی فروش این خودرو بود.

خودروهای متوسط (Midsize)

در این دسته بندی یک فاجعه رخ داده چرا که در 10 ماه اول سال میلادی نسبت به سال گذشته 15.6 درصد فروش سقوط داشته است و این شامل تمام خودروهای این دسته بندی می شود. در این میان برنده خودروی هوندا آکورد است که تنها 2.3 درصد از سهم بازار خود را از دست داد. در انتهای جدول هم فولکس واگن CC قرار دارد که سقوط فروش 52.2 درصد داشته است.

خودروهای بزرگ (Full-size)

در این دسته بندی هم شاهد کاهش فروش 11.6 درصدی به صورت میانگین هستیم و خودروهای نیسان ماکسیما با رشد 5.9 درصدی و کیا کادنزا با 35.2 درصد در میان خودروهای برتر این دسته هستند. اما هیوندای باز هم با مدل آزرا شکست دیگری را تجربه کرد شاهد سقوط 32.9 درصدی بود.

خودروهای نیمه لوکس (Entry-Level)

در این دسته بندی 10.7 درصد از فروش سالانه به صورت میانگین کاسته شده و به نظر می رسد خریداران علاقه بیشتری به شاسی بلندها دارند چرا که اینفینتی Q60 با رشد خیره کننده 324 درصدی همراه بوده و 9 هزار و 65 دستگاه به فروش رسانده است. در مقابل بیوک رگال که در سال 2018 مدل جدید آن به بازار می آید سقوط 41.8 درصدی داشت.

خودروهای لوکس (Luxury)

در این دسته بندی تغییر چشمگیری را شاهد نیستیم و کمی هم افزایش فروش داشته است. با حضور مدل های جدید لینکلن کنتینانتال، جنسیس G90 و ولوو S90 فروش افزایش داشته است اما برنده این قسمت آئودی آلرود است که 50.3 درصد افزایش فروش داشته و 2 هزار 582 دستگاه به مشتریان تحویل داده است. در مقابل لکسوس GS شاهد کاهش فروش 50.5 درصدی بود.

خودروهای سوپرلوکس (High-End)

این دسته بندی شاید یکی از گروه های خیلی خاص این لیست باشد. در این دسته با خودروهای شاسی بلند همراه هستیم که فروش خوبی داشته اند اما برنده اصلی پورشه پانامرا خواهد بود که افزایش 52.6 درصدی را تجربه کرد و در مقابلش مرسدس بنز CLS را داریم که کاهشی 59.3 درصدی داشت.

خودروهای اسپرت

در این دسته بندی فورد موستانگ در تمام ده ماه گذشته افزایش فروش داشت اما نسبت به سال گذشته 27.2 درصد کاهش فروش داشت. در عین حال مزدا میاتا MX-5 به خاطر تغییر چهره در سال 2017 با رشد 23.6 درصدی همراه بود.

خودروهای سوپر اسپرت و خاص

در این دسته بندی آکورا NSX که در سال 2017 معرفی شد 194 درصد رشد فروش داشت و میزان فروشش به 442 دستگاه رسید اما برنده این قسمت آئودی R8 است که رشد 14.6 درصدی را تجربه کرد. در مقابل آمریکایی ها با شکست همراه بودند و شورولت کوروت 20.2 درصد سقوط میزان فروش داشت.

خودروهای هیبریدی/ سوخت جایگزین

در این دسته بندی با رشد 3.6 درصدی همراه بودیم که از نظر میزان فروش تویوتا میرای با رشد 59 درصدی همراه بود اما این تنها شامل فروش 2017 می شود و اگر در مجموع بخواهیم نگاه کنید این تویوتا پریوس است که مثل همیشه این دسته بندی را در مشت خود دارد. در مقابل لکسوس CT که از سال آینده تولید نمی شود با کاهش 36.7 درصدی سقوط همراه بود

خودروهای برقی

فروش این دسته بندی نسبت به سال گذشته یک سوم بیشتر شده است. در این گروه شورولت بولت با افزایش قابل توجه فروش توانست مدل قبلی خود یعنی ولت را گرفته و جایگزین آن شود. در مقابل مدل گران قیمت ب ام و i8 با کاهش شدید 71.7 درصدی همراه بود.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : forbes.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران