کد خبر : ۱۲۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت پژو، پس از کشف میزان واقعی و بیش از حد انتشار گاز های گلخانه ای محصولات اوپل، از جنرال موتورز تقاضای مبلغ 500 میلیون یورو می کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پژو می خواهد نیمی از مبلغی که برای خرید اوپل به جنرال موتورز پرداخت کرده، پس گیرد. پژو از تاریخ اول آگوست سال 2017 و با پرداخت 1.3 میلیارد یورو رسما مالک بخشی از اوپل شد. 

پس از گذشت مدتی از قرار داد این دو شرکت، پژو دریافت که اوپل قادر نخواهد بود با استاندارد ها و مقررات اروپایی مبنی بر عدم انتشار گاز های گلخانه ای، مطابقت کند و این برای پژو جریمه ای سنگین در پی خواهد داشت.

کارلوس تاوارس، تنها چند روز پس از انعقاد قرارداد خرید اوپل، پی برد که محصولات اوپل بیش از اندازه مجاز گاز گلخانه ای تولید می کنند و به همین دلیل می خواهد از جنرال موتورز 500 میلیون یورو پول خود را پس بگیرد. 

بر اساس قوانین اروپایی، دی اکسید کربن منتشر شده از خودرو ها تا سال 2021 از 130 گرم به 95 گرم کاهش می یابد و در صورت تخلف، خودروسازان به پرداخت جریمه ای برابر با 95 یورو به ازای هر گرم، محکوم خواهند شد. 

کارلوس تاوارس در گفت و گو با مطبوعات آلمانی به تازگی گفته است:« زمانی که ما اوپل را از جنرال موتورز خریداری کردیم، هنوز برنامه ای برای رسیدن به استاندارد اروپایی وجود نداشت.» او همچنین معتقد است، اوپل و موضوع انتشار بیش از حد گاز های گلخانه ای، پژو را در مسیر اشتباهی قرار می دهد و به همین دلیل لازم است این شرکت، رویه ای تازه در پیش گیرد. 

ترجمه : گلنوش محب علی 
منبع : journalauto
انتهای پیام/
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران