کد خبر : ۱۲۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
گزارش «خودروکار» از دومین نمایشگاه خودرو تهران (81)؛
آمیکو به عنوان شرکت تولید کننده خودروهای تجاری و صنعتی در کشور به خوبی شناخته شده است اما آنچه که آمیکو را به این نمایشگاه کشانده است محصولی تجاری نیست.
به گزارش خبرنگار خودروکار، آمیکو با دو محصول نوظهور از تولیدات خود به نمایشگاه خودرو تهران آمده است. دو وانت تک و دو کابین به نام های آراز و آسنا که به دلیل داشتنم ابعاد و ظاهری متفاوت برای همه جلب توجه می کند.


رحیمی، مدیر مهندسی محصول آمیکو در گفت و گو با خودروکار گفت: "در ارائه دو نوع پیکاپ دو هدف متفاوت را دنبال می کردیم. ارائه وانتی کاربردی و خانوادگی و ارائه وانتی صرفا ویژه کار که حاصل این دو هدف دو وانت تک کابین آراز و دوکابین آسنا است."



او ادامه داد: "تک کابین آراز توان باربری ناخالص فراتر از 3.5 تن دارد اما کارت مجاز آن را 3.5 دریافت کردیم تا خودرو دچار محدودیت های تردد نشود. این درحالی است که توان باربری ناخالص. نمونه دوکابین 3.2 تن است که در در حالت به اندازه چشمگیری از رقبای هم کلاس خود بیشتر است."



رحیمی گفت: " محصول جدید آمیکو حاصل مهندسی مستقیم این شرکت و مشاوران آن است که از چیدمان قطعات سفارشی شده در کنار یکدیگر به دست آمده است. به عنوان مثال پیشرانه خودرو 2.4 لیتری میتسوبیشی است که به سفارش آمیکو پایه گازسوز طراحی و تولید شده است. گیربکس خودرو مجهز به دیسک و صفحه سفارشی سازی شده والئو فرانسه، برند آیسین ژاپن، گیربکس کمک آن برگوارنر و قفل دیفرانسیل عقب آن ایتون آمریکا است. به عنوان تغییرات بهبود یافته در برابر رقبا ترمز جلو آن از نوع دیسکی چهار پیستون انتخاب شده و فاصله محورهای آن نیز حدود 40 سانتی متر از هایلوکس بلندتر است تا ضمن کاهش میزان گوبش محور عقب فضای بار خودزو نیز افزایش چشمگیری داشته باشد."



مدیر مهندسی محصول آمیکو ادامه داد: "پلتفورم و ظاهر خودرو حاصل مشاوره با شرکت های خارجی است که با الهام از وانت های فورد سری F ساخته شده است و قادر است تمام استانداردهای روز اروپا در زمینه ایمنی را از سر بگذراند. با این اوصاف تولید و مهندسی این خودرو کاملا از سوی آمیکو انجام شده است که با بیش از 20 درصد داخلی سازی در کشور به تولید می رسد."



قیمت آراز فعلا در حدود 115 و قیمت حدودی آسنا برابر با 150 میلیون تومان اعلام شده است.










انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران