کد خبر : ۱۲۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
گروه خودروسازی PSA پس از عدم موفقیت در امضای قرارداد جوینت ونچر با شرکت «آسیسن» که تحت نظارت تویوتا است، قصد دارد تا این گیربکس‌ها را در فرانسه و تحت لیسانس این شرکت، تولید کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بر اساس قرارداد PSA با شرکت «آیسین»، این خودروساز فرانسوی گیربکس‌های اتوماتیک این شرکت را تحت لیسانس آیسین در فرانسه تولید خواهد کرد و بر اساس گفته‌های دو منبع آگاه، قرارداد این دو شرکت در ماه دسامبر به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

پیر اولیور سالمون، سخنگوی گروه خودروسازی PSA از هر گونه اظهار نظری در این رابطه سر باز زد و گفت: "ما با آیسین و تمامی شرکای دیگر در راستای تولید داخلی قطعات در فرانسه مذاکره خواهیم کرد."

سخنگوی شرکت آیسین هم هیچ گونه اظهار نظری در این رابطه نکرد.

شرکت فرانسوی امید داشت که خرید اوپل-واکسهال توسط آن‌ها، ژاپنی‌ها را ترغیب به سرمایه گذاری در این کشور کند اما برند ژاپنی هیچ تمایلی برای همکاری مستقیم با فرانسوی‌ها ندارد.

یکی از مقامات PSA این گونه بیان کرد: "مخالفت ژاپنی‌ها به بهانه حفظ نظارت کامل آن‌ها بر روی محصولات بود. حال، تصمیم برای ساخت این گیربکس‌ها در داخل فرانسه، به اشتغال زایی در داخل کشور کمک می‌کند و موجب می‌شود تا به جای واردات، تولید داخلی انجام دهیم."

خودروساز فرانسوی در حال حاضر دو مدل از گیربکس‌های 6 و 8 دنده تولید ژاپن و چین را برای خودروهای برند پژو، سیتروئن و  PSA خریداری می‌کند.

این در حالی است که مونتاژ کردن این قطعات هزینه کمتری برای این شرکت خواهد داشت.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Automotive News
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران