کد خبر : ۱۲۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
دایملر پیشنهاد جیلی برای خرید بیش از 5 درصد سهام این شرکت آلمانی را رد کرد و اما این شرکت چینی همچنان امیدوار به امضای این قرارداد است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت دایملر پیشنهاد جیلی را برای خرید بیش از 4.5 میلیارد دلار از سهام این شرکت را رد کرد اما به گفته سخنگوی شرکت جیلی؛ این شرکت همچنان به این قرارداد امیدوار است.

چینی‌ها در راستای افزایش تولید خودروهای الکتریکی و هیبرید، به دنبال خرید سهام و امضای قراردادهای مختلف با شرکت‌های مطرح دنیا هستند و بر همین اساس شرکت جیلی، مرسدس بنز را هدف گرفته است.

بر اساس گفته‌های برخی از کارشناسان صنعت خودرو اروپا، جیلی به دنبال دستیابی به تکنولوژی باتری‌های به کار رفته در خودروهای مرسدس بنز به منظور به کار بردن آن‌ها در محصولات خود است. این شرکت چینی همچنین مالک شرکت خودروساز سوئدی «ولوو» است و با خرید سهام مرسدس بنز نیز قصد دارد گام‌های استوارتری در صنعت خودرو بردارد.

مقام‌های ارشد این دو شرکت اخیرا در پکن با یکدیگر دیدار کردند و شرکت چینی پیشنهاد خرید 3 تا 5 درصد سهام این شرکت را داد اما دایملر با این پیشنهاد مخالفت کرد. سخنگوی جیلی از اظهار نظر در این رابطه سر باز زد.

در حال حاضر شرکت «بایک» 5 درصد از سهام دایملر را در اختیار دارد.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه

منبع: رویترز

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران