کد خبر : ۱۲۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
با گفتن واژه سرعت به یاد خودروهای لوکس و اسپرت خواهیم افتاد که روزانه چندین بار نام آن ها به گوش ما می رسد با این حال باید بدانیم که مفهوم سرعت در هر دسته بندی به طور جداگانه تعریف می شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، وانت ها خودروهای قدرتمندی هستند که بیشتر برای حمل و نقل بار و وسایل سنگین از آن ها استفاده می شود. این خودروها به خاطر وظیفه سنگینی که دارند با مقاوم ترین مواد اولیه ساخته می شوند و غالبا وزن بالایی دارند. با این تعاریف نمی توان انتظار داشت که یک وانت سرعت بالایی داشته باشد اما برخی خودروسازان در دنیا مدل های خاصی را روانه بازار کرده اند که توانایی سرعت و قدرت را در کنار یکدیگر دارند. در این گزارش نگاهی به ۵ وانت سریع دنیا داریم که خیلی از خودروهای اسپرت هم به گرد پای آن ها نمی رسند.

فورد F-150 اکوبوست



فورد در سال 2015 با معرفی مدل اکوبوست توانست نشان دهد که با وزن کم هم می توان یک وانت قدرتمند ساخت. این شرکت خودروسازی از وزن مدل 2014 نزدیک به  ۳۰۰ کیلوگرم کاسته بود که به همین سبب این خودرو سرعت بسیار بالایی داشت. پیشرانه 3.5 لیتری با قدرت ۳۶۵ اسب بخار توربوشارژ V6 باعث شد تا این خودرو به سقف سرعت 200 کیلومتر بر ساعت رسیده و سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در 5.6 ثانیه طی کند.

فورد F-150 لایتنینگ



بار دیگر به خودروی فورد آن هم F-150 می رسیم که اینبار با مدل SVT لایتنینگ در این لیست حضور خواهد داشت. این خودرو می تواند ۰ تا ۶۰ کیلومتربرساعت را تنها در 5.2 ثانیه طی کند و سقف سرعت آن به 236 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. این خودرو که ۱۶ سال پیش وارد بازار شد توانست به سرعت به عنوان سریع ترین وانت دنیا شناخته شود و بعد از تمام این سال ها هنوز در رتبه چهارم حضور دارد.

GMC Syclone



یکی از افسانه های فراموش نشدنی در میان خودروها سریع تاریخ همین مدل Syclone است که در زمان خود با لامبورگینی و فراری رقابت می کرد. این خودرو می تواند در بهترین حالت خود صفر تا ۶۰ کیلومتربرساعت را تنها در 5 ثانیه طی کند و سقف سرعت آن نزدیک به 245 کیلومتر بر ساعت بود. این خودرو بارها در نمایش های مختلف تلویزیونی مورد تحسین قرار گرفت و برای مدت طولانی رکورددار سرعت در میان وانت ها بود.

Ram SRT10



زمانی که SVT‌ لایتنینگ در سال 2003 به عنوان سریع ترین خودرو معرفی شد همه مطمئن بودند که این خودرو سال ها در صدر جدول باقی خواهد ماند اما دوج خیلی سریع جواب فورد را داد و مدل دیوانه کننده SRT10 را روانه بازار کرد. این خودرو با موتور V10 و قدرت ۵۰۰ اسب بخاری یک اعجوبه به تمام معنا بود. توانایی پیمودن سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در تنها 4.9 ثانیه برای خودروهای اسپرت امروزی هم میسر نیست. این خودرو همچنین سقف سرعت 250 کیلومتر بر ساعتی داشت.

تویوتا Tundra TRD سوپرشارژ



این خودرو در سال 2008 توانست به عنوان سریع ترین وانت دنیا وارد بازار شود اما هنوز در مورد سرعت آن شک و شبهه هایی وجود دارد و بسیاری این مدل را که کمی هم تغییر پیدا کرده است به عنوان سریع ترین قبول ندارند با این حال برخی کارشناسان این وانت را از همه لحاظ شایسته این عنوان می دانند. تویوتا Tundra TRD می تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در 4.4 ثانیه طی کند و سقف سرعتی نزدیک به 260 کیلومتر بر ساعت دارد. تمام این قدرت و سرعت از یک پیشرانه 5.7 لیتری V8 با 504 اسب بخار قدرت حاصل می شود.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : cheatsheet.com


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران