کد خبر : ۱۲۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت ام جی چین که پیش از این در تبریز تحت عنوان ام جی پارس قرار بود به تولید خودرو در ایران مشغول شود، شریک ایرانی خود را عوض کرده و از این پس با خانواده گرامی در سایت سمنان شراکت خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نیمه اول سال ۹۵، سایک موتور چین و آذویکو، جوینت ونچر ام جی پارس موتور را تشکیل دادند تا پای این خودروساز قدرتمند چینی برای تولید به تبریز باز شود اما گویا همان طلسمی که در واردات محصولات ام جی به ایران افتاد، دامن گیر تولید خودروهای این برند نیز شد.

قرار بود اولین محصول این شرکت ام جی ۳۶۰ باشد و در بهمن ماه سال ۹۵ به بازار عرضه شود اما نه تنها تا پایان سال ۹۵ خبری از تولید این خودرو نشد بلکه تغییر زمان آن هم کمکی به حال خوش قول بودن ام جی پارس نکرد و سرانجام محصولی که قرار بود تا خرداد ۹۶ به بازار عرضه شود، به پایان مرداد ماه رسید.

از سوی دیگر همزمان با این بدقولی ها خبرهای تایید نشده ای مبنی براینکه سایک موتور به دنبال تغییر شریک خود در ایران است به گوش می رسید که بالاخره پس از پنج ماه این خبر تایید شد و آخرین اخبار حاکی از به نتیجه رسیدن ام جی با خودروسازی فردا سمنان است.

شرکت خودروسازی فردا، با سرمایه گذاری خانواده گرامی، فروردین ماه سال جاری در سمنان کار خود را آغاز کرد و در ابتدا قرار بود به تولید سمند بپردازد. حالا پس از اینکه ام جی نتوانست با شریک پیشین خودش به تولید ادامه دهد، مذاکراتش را در سمنان ادامه داده و از سال 98 روند تولید مشترک آنها آغاز خواهد شد.

خودروسازی فردا، تا سال 98 نسبت به تولید سمند به ایران خودرو متعهد بوده و پس از آن محصولات ام جی به خطوط تولیدش خواهند رفت. با توجه به اینکه سرانجام واردات ام جی همچنان نامعلوم است، امید می رود دست کم تولید این دو رگه چینی- انگلیسی که در دوره ای توانست بازار خوبی هم در ایران داشته باشد، با خودروسازی فردا، به سرانجام رسد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران